۰ نفر

العبادی درباره اقدامات خرابکارانه در کرکوک هشدار داد

۲۵ مهر ۱۳۹۶، ۲۲:۵۹
کد خبر: 225875
العبادی درباره اقدامات خرابکارانه در کرکوک هشدار داد

نخست وزیر عراق درباره اقدامات خراب‌کارانه در کرکوک و مناطق مورد مناقشه هشدار داد و گفت که پرچم عراق در همه مناطق این کشور به اهتزاز در خواهد آمد.

نخست وزیر عراق درباره اقدامات خراب‌کارانه در کرکوک و مناطق مورد مناقشه هشدار داد. به نوشته وبگاه شبکه سومریه، حیدرالعبادی شامگاه سه‌شنبه در کنفرانس خبری هفتگی خود گفت که پرچم عراق در همه مناطق این کشور به اهتزاز در خواهد آمد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وی تأکید کرد: «پرچم عراق متعلق به همه عراقی‌هاست و باید در همه‌جای کشور به اهتزاز درآید».

العبادی در مورد عملیات نیروهای عراق در غرب این کشور نیز گفت: «به زودی آزادی همه مناطق عراق و تسلط بر منطقه مرزی با سوریه را اعلام خواهیم کرد».

وی به همه‌پرسی جدایی اخیر در منطقه کردستان که به رغم‌مخالفت‌های داخلی و خارجی برگزار شد، گفت: همه‌پرسی تمام شد و به تاریخ پیوست.

نخست وزیر عراق اظهار داشت: «به رهبران کرد گفته بودم که همه‌پرسی قبل از همه به منافع کردها لطمه خواهد زد».

وی با بیان اینکه هرگز وارد جنگ داخلی نخواهد شد، مقامات کردستان را به گفت‌وگو بر اساس قانون اساسی عراق دعوت کرد.

العبادی هرگونه توافق بر سر ایجاد 3 منطقه در کردستان عراق را تکذیب کرد و گفت که وی ملزم است سیطره دولت فدرال این کشور را در همه مناطق عراقی بسط دهد.

نیروهای عراقی دیروز دوشنبه به دستور حیدرالعبادی، فرمانده کل نیروهای عراق و نخست وزیر این کشور طی مأموریتی برای تأمین أمنیت استان کرکوک و مرکز این استان، وارد کرکوک شدند.