۰ نفر

«مک مستر» مدعی شد:

ترامپ همه فعالیت‌های ایران را زیر نظر دارد!

۳۰ شهریور ۱۳۹۶، ۱۷:۵۷
کد خبر: 220620
ترامپ همه فعالیت‌های ایران را زیر نظر دارد!

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی است ترامپ نه تنها بر توافق هسته ای، بلکه بر تمامی فعالیت‌ های بی‌ ثبات کننده ایران تمرکز دارد.

به گزارش واشنگتن اگزمینر، «هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی آمریکا امروز پنجشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «اِن‌بی‌سی»  ادعا کرد که «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور کشورش نه تنها بر برنامه هسته‌ ای ایران، بلکه بر تمامی فعالیت‌ های بی ثبات کننده تهران نیز تمرکز دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، مشاور امنیت ملی آمریکا در این باره اعلام کرد که دولت ترامپ سیاستی را درباره ایران دنبال می‌ کند که بر تمامی فعالیت‌ های این کشور متمرکز است و همانند «باراک اوباما» رئیس‌ جمهور پیشین این کشور، صرفاً نگران توافق هسته‌ای با ایران نیست.

«هربرت مک مستر» ادامه داد: تفاوت رویکرد ترامپ در توافق هسته‌ ای، این است که وی رویکردی وسیع  در قبال ایران دارد. به نظرم پیشتر رویکرد موجود در قبال ایران، رسیدن به این توافق بود؛ حال آنکه تمرکز مذکور و درحال شکل گیری در آن زمان؛ به مثابه یک تمرکز سیاسی بود.

وی در ادامه به شبکه تلویزیونی «اِن بی سی» گفت: اما در حال حاضر این موضوع برای ما مهم است که چگونه می توانیم رویکرد خود در قبال ایران را با یک راهبرد گسترده‌ تر برای بررسی به آنچه تهران در حال انجام بوده و در این مسیر خاورمیانه را گرفتار می‌ کند، همسو شود.

این مقام آمریکائی تأکید کرد که مسأله ماندن و یا خروج ترامپ از برجام، با راهبردی صریح و موسع متناسب است که هدفش بررسی رفتار بی ثبات کننده ایران می باشد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید بر خلاف ۸ گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره پایبندی ایران به تعهدات خود در برجام و نظام بازرسی های این نهاد بین المللی مدعی شد: بازرسی‌ها زیاد قدرتمند نیستند؛ لذا باید در گام اول این توافق به صورت دقیق اجرا شود و بدترین موضوع این است که توافق مذکور به پوششی برای دستیابی ایران به توان هسته‌ای مبدل شود.