۰ نفر

فدرال رزرو نرخ بهره را ثابت نگه داشت

۳۰ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۲۰
کد خبر: 220537
فدرال رزرو نرخ بهره را ثابت نگه داشت

بانک مرکزی امریکا نرخ بهره را ثابت نگاه داشت و اعلام کرد در ماه اکتبر شروع به کاهش اوراق قرضه می‌کند.

به گزارش رویترز، فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را دست نخورده باقی گذاشت ولی اشاره کرد که علی‌رغم نرخ تورم پایین در چند ماه اخیر، همچنان انتظار دارد تا پایان سال یک بار دیگر نرخ بهره افزایش پیدا کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، همچنین همان‌طور که انتظار می‌رفت فدرال رزرو اعلام کرد که در ماه اکتبر کاهش دارایی‌های اوراق قرضه خود که تقریبا ۴.۲ تریلیون دلار ارزش دارند، را آغاز خواهد کرد. بانک مرکزی امریکا این اوراق را پس از بحران مالی ۲۰۰۸ خریداری کرده است.

پیش‌بینی‌های جدید اقتصادی‌ یی که پس از نشست دو روزه ‌سیاست‌گذاری بانک مرکزی منتشر شده است نشان می‌دهد که از ۱۱ نفر از ۱۶ نفر مقامات این بانک تخمین زده‌اند که در پایان سال سطح مناسب نرخ بهره باید بین ۱.۲۵ تا ۱.۵۰ درصد باشد که ۰.۲۵ درصد از سطح کنونی بیشتر است.

پس از اعلام تصمیم بانک مرکزی سود اوراق خزانه‌داری ۱۰ساله آمریکا افزایش یافت و باعث بالا رفتن نرخ دلار شد اما شاخص‌های اصلی سهام آمریکا تغییر اندکی داشتند.

سود اوراق خزانه‌داری ۱۰ساله آمریکا به ۲.۲۹ درصد افزایش یافت که بیشترین میزان از ۸ آگوست است.

بانک در بیانیه خود، در توجیه این تصمیم‌گیری از عواملی مانند سطح بیکاری پایین، رشد سرمایه‌گذاری تجاری و توسعه اقتصادی که امسال متوسط اما خوب بود نام برد. در این بیانیه اعلام شد ریسک‌های کوتاه‌مدت در چشم‌انداز اقتصادی کاملا متوازن شده است ولی گفته شده است که به دقت ناظر نرخ تورم هستند.

رییس بانک مرکزی، جنت یلن، در کنفرانس خبری در پایان نشست بانک اعلام کرد که افت تورم امسال به صورت یک معما شده است و اضافه کرد که بانک مرکزی آمادگی این را دارد که در صورت لزوم چشم‌انداز نرخ بهره خود را تغییر دهد.

یلن گفت: آنچه ما باید بفهمیم این است که آیا احتمال این وجود دارد که عواملی که تورم را کاهش داده‌اند همچنان به قوت خود باقی بمانند یا خیر؟ و اگر این‌گونه باشد نیازمند این خواهیم بود که سیاست‌گذاری پولی خود را تغییر دهیم.