۰ نفر

لاوروف: از توافق هسته‌ای دفاع می‌کنیم

۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۶:۲۶
کد خبر: 220381
لاوروف: از توافق هسته‌ای دفاع می‌کنیم

وزیر امور خارجه روسیه ضمن حمایت از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت: ما از ارزیابی‌های کارشناسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که تایید می کند ایران به توافق پایبند است، تبعیت می کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه که برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس تاکید کرد، در جریان نشست وزیران 1+5 با ایران که در حاشیه مجمع عمومی برگزار خواهد شد، مسکو از توافق هسته‌ای با ایران دفاع خواهد کرد.

وی تصریح کرد: روز چهارشنبه ما نشست وزیران 1+5 را خواهیم داشت که به همراه ایرانی‌ها پیش‌نویس برنامه اقدام مشترک را تدوین کرد. این نشست روی اجرای توافق هسته‌ای متمرکز خواهد بود.

لاوروف افزود: ما از ارزیابی‌های کارشناسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خط مشی می‌گیریم که مدیرکل آن بارها تایید کرده است ایران صادقانه به تعهداتش در توافق هسته‌ای عمل می‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه اظهار داشت: ما از این سند دفاع می کنیم. ما از این سازش که جامعه جهانی از آن استقبال کرده و به معنای حقیقی ثبات منطقه‌ای و به طور کلی امنیت بین‌المللی را تقویت کرده است، دفاع می‌کنیم. ما از این مساله اطمینان داریم.

لاوروف همچنین گفت که مسکو نسبت به موضع واشنگتن در قبال توافق هسته‌ای با ایران نگران است.

وی به سخنرانی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرده است که در آن ترامپ بار دیگر از توافق هسته‌ای انتقاد کرد و آن را شرم‌آور خواند.

وزیر امور خارجه روسیه بیان کرد: اینکه رئیس‌جمهور ترامپ بار دیگر موضع خود (در قبال توافق هسته‌ای) را تکرار و از آن انتقاد کرد به شدت نگران کننده است. توافقی که منجر به حذف موضوع هسته‌ای ایران شد.