۰ نفر

طوفان مارینگ فیلیپین را درنوردید

۲۲ شهریور ۱۳۹۶، ۷:۱۹
کد خبر: 218469
 طوفان مارینگ فیلیپین را درنوردید

طوفان گرمسیری و استوایی 'مارینگ' در فیلیپین جان چهار نفر از شهروندان این کشور را گرفت و دستکم 17 نفر ناپدید شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، تارنمای 'فیل استار' روز چهارشنبه اعلام کرد براثر این طوفان دستکم چهار نفر کشته شدند و دستکم 17 نفر دیگر ناپدید شده اند، در حالی که کلاس های درس و فعالیت سازمان های دولتی روز گذشته در این کشور جنوب شرق آسیا به حالت تعلیق درآمده بود.

طوفان 'مارینگ' شهر مانیل پایتخت فیلیپین و بسیاری از مناطق در مرکز و جنوب جزیره بزرگ لوزون در این کشور را در حالی که با بارندگی های سنگین همراه بود، در نوردید.

این طوفان همچنین باعث توقف و تاخیر بسیاری از پروازها، سفرهای دریایی و حرکت اتوبوس ها در فیلیپین شد و باران های شدید آبگرفتگی سطح شهرها را به همراه داشت.

بر اساس پیش‌بینی ‌ها این طوفان که از روز شنبه در فیلیپین شکل گرفت و در چین با نام 'تالیم' خوانده می شود، جزیره تایوان و استان فوجیان در جنوب شرق چین را تحت تاثیر قرار خواهد داد

خروج طوفان مارینگ از صبح امروز چهارشنبه از منطقه فیلیپین آغاز شد، اما پیش بینی شده است که این شرایط تا صبح پنجشنبه ادامه یابد.

این طوفان قدرت خود را حفظ کرده و همچنان به سمت دریای غربی فیلیپین حرکت می کند.

سازمان هواشناسی فیلیپین پیش بینی کرد از امروز بیشتر مناطق جزیره لوزون، از جمله شهر مانیل پایتخت این کشور به تدریج با بهبود وضعیت آب و هوایی روبرو خواهند شد، زیرا مارینگ از منطقه لوزون دور می شود. با این حال، انتظار می رود باران های سنگین در بخش شمال غربی و مرکزی لوزان ادامه یابد.

مدارس و مراکز آموزشی مانیل پایتخت و بخشی از جزیره لوزون با توجه به بارندگی های سنگین و تهدیدات ناشی از سیل امروز نیز تعطیل خواهد بود.

شورای ملی کاهش خطر و مدیریت بحران فاجعه در فیلیپین نیز با توجه به این بارندگی ها احتمال داد رانش زمین اتفاق افتاده و به مردم در این زمینه هشدار داد.

سازمان هواشناسی فیلیپین در 21 منطقه از جمله لوزون و مانیل وضعیت آماده باش اعلام کرده است.

فیلیپین با توجه به قرار گرفتن در حلقه آتش اقیانوس آرام سالانه شاهد طوفان، زلزله، رانش زمین و جاری شدن سیل های زیادی است که علاوه بر تلفات جانی آسیب های اقتصادی زیادی به این کشور جنوب شرق آسیا وارد می کند.

آمار و ارقام 10 ساله ای که فیلیپین شاهد بلایای جدی تری بوده است، نشان می دهد این کشور در زلزله سال 1990 بیش از 369 میلیون دلار، طوفان 'مایک' در سال 1990 بیش از 388 میلیون دلار، فوران آتشفشان 'پیناتوبو' در سال 1999 میلادی 443 میلیون دلار و طوفان 'نینا' در سال 1995 بیش از 700 میلیون دلار آسیب اقتصادی متحمل شد.

از نظر آسیب های اقتصادی نیز در فاصله سال های 2008 تا 2013 که به طور عمده هر سال یک طوفان فیلیپین را آشفته کرد، در مجموع پنج میلیارد و 235 میلیون دلار آسیب اقتصادی به این کشور وارد شد، بیش از 44 میلیون نفر از جمعیت فیلیپین تحت تاثیر منفی این حوادث قرار گرفتند و ده ها هزار نفر جان خود از دست دادند.