۰ نفر

کاخ‌سفید بر سر برجام دچار انشقاق شده است

۲۰ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۴۰
کد خبر: 218066
کاخ‌سفید بر سر برجام دچار انشقاق شده است

تحلیلگران سیاسی معتقدند کاخ‌سفید بر سر برجام دچار انشقاق شده و اعلام عدم پایبندی ایران به توافق، واشنگتن را از متحدانش جدا می‌کند.

درپی بالا گرفتن اختلافات در دولت ایالات متحده به ریاست «دونالد ترامپ» بر سر توافق هسته‌ای ایران، تحلیلگران سیاسی تاکید می‌کنند کاخ سفید درباره برجام دچار انشقاق شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، «آلن کایزوِتِر» معاون سابق اندیشکده خاورمیانه در واشنگتن با هشدار درباره اینکه اعلام عدم پایبندی ایران به توافق هسته‌ای از سوی آمریکا، خطر جدا شدن آمریکا از متحدان اروپایی‌اش را دارد، می‌گوید: «این امر، تمام فرصت‌های ممکن برای ایران جهت فریب دادن اروپایی‌ها علیه آمریکا را فراهم می‌کند.»

به نوشته وبگاه «میدل ایست آنلاین» مقامات اروپایی که نگران آن هستند که فروپاشی برجام منجر به بحران هسته‌ای جهانی شود، از «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا در حمایت از توافق هسته‌ای، جانبداری می‌کنند.

کایزوتر با بیان اینکه شکی در وجود کمبودهایی در برجام نیست، تاکید کرد اما خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، باعث می‌شود ایران توافقی با روسیه، چین و قدرت‌های اروپایی امضا کرده و آمریکا تنها بماند.

وی همچنین افزود که گمان نمی‌کند ادعای «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل – مبنی بر اینکه اعلام عدم پایبندی ایران به برجام از سوی کاخ سفید، به معنای خروج از آن نیست – راه‌حلی برای دولت ترامپ فراهم کند، زیرا با این کار توافق نمی‌میرد بلکه آمریکا را از متحدانش جدا می‌کند.

این تحلیلگر سیاسی در پایان تصریح کرد که بهتر است واشنگتن بپذیرد چه چیزای در اختیار داشته و سعی کند آن را بهبود بخشد.