۰ نفر

انتقاد اوباما از ترامپ به دلیل لغو قانون مهاجرتی

۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۸:۰۷
کد خبر: 217008
انتقاد اوباما از ترامپ به دلیل لغو قانون مهاجرتی

باراک اوباما تصمیم ترامپ مبنی بر لغو برنامه حمایت قانونی از کودکان مهاجر را که به طور غیرقانونی به آمریکا وارد شده‌اند و معروف به قانون داکاست را اقدامی "ظالمانه و بر خلاف روحیه آمریکا خواند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  بعد از اعلام این تصمیم، باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا از آن انتقاد کرد.اوباما در توییتر خود نوشت: هدف گرفتن این افراد جوان غلط است چون آنها مرتکب کار غلطی نشده‌اند. او افزود: در نهایت مساله انسانیت است. سوال این است که آیا ما مردمی هستیم که جوانان سختکوش را از آمریکا بیرون می‌اندازیم یا این که با آنها همان رفتاری را داریم که می‌خواهیم با بچه‌های خودمان بشود.

اوباما نوشت: حالا که کاخ سفید مسؤولیت خود در قبال این جوانان را به کنگره محول کرده، به عهده اعضای کنگره است از این جوانان و آینده ما محافظت کنند.وی بهانه ترامپ را که این گام مساله‌ای قانونی است رد کرد و آن را اساسا مساله‌ای اخلاقی دانست.

نانسی پلوسی، رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان هم با محکوم کردن تصمیم دولت ترامپ از جمهوری خواهان خواست برای محافظت از کسانی که داکا شامل حال آنها می‌شده با دموکرات‌ها همکاری کنند.

اوباما