۰ نفر

آمادگی اندونزی برای مخالفت با اقدامات آمریکا

۲ شهریور ۱۳۹۶، ۹:۲۳
کد خبر: 214294
آمادگی اندونزی برای مخالفت با اقدامات آمریکا

مقامات اندونزی پس از اینکه وزارت تجارت آمریکا تعرفه وارداتی ضد یارانه بر روی سوخت های زیست دیزل این کشور تحمیل کرد، آمادگی خود را برای مخالفت با این اقدام آمریکا اعلام کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، 'انگارتیساتو کوکیتا' وزیر تجارت اندونزی روز پنجشنبه گفت که در ابتدا اتهامات مطرح شده از سوی آمریکا مورد مطالعه قرار می گیرد.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا)، وی همچنین گفت که به منظور کسب اطلاعات بیشتر با فعالان تجاری به ویژه فعالان بخش نفت گفت وگو می کند.

وزیر تجارت اندونزی خاطرنشان کرد: ما در سریع ترین زمان ممکن مخالفت خود را ارائه و با فعالان تجاری بحث و گفت وگو می کنیم.

بر اساس این گزارش، آمریکا تعرفه وارداتی ضد یارانه در خصوص واردات سوخت زیست دیزل از اندونزی اعمال کرده است.

این اقدام آمریکا پس از آن صورت گرفت که یک شرکت آمریکایی اعلام کرد سوخت زیست دیزل یارانه ای از اندونزی وارد شده و پس از آن 15 شرکت دیگر خواستار اعمال محدودیت هایی علیه اندونزی و همچنین آرژانتین شدند.

گفته می شود که این درخواست حاصل نتایج مطالعات این شرکت های آمریکایی از سال 2014 تا 2016 است.

وزارت تجارت آمریکا قرار است هفتم نوامبر (16 آبان) سال جاری تصمیم نهایی خود را اعلام کند که بر اساس آن این محدودیت ها علیه اندونزی همچنان ادامه می یابد و یا اینکه مبلغ تعرفه وارداتی تغییر می کند.

آمریکا در سال 2016 از اندونزی 268 میلیون دلار سوخت زیست دیزل وارد کرد، در حالی که این میزان واردات از آرژانتین یک میلیارد و 200 میلیون دلار گزارش شده است.

آمریکا در فاصله سال های 2014 تا 2016 نسبت به دوره های پیشین 58 درصد افزایش صادرات سوخت زیست دیزل داشته است.

زیست ‌دیزل یا بیودیزل یک نوع سوخت غیر سمی، ایمن، تجدیدپذیر و تجزیه ‌پذیر است که از منابع طبیعی نظیر روغن‌ های گیاهی، روغن پسماند غذایی، چربی حیوانات و جلبک‌ ها بدست می‌آید.

این سوخت را می‌ توان با گازوئیل مخلوط و در خودروهای گازوئیل سوز بکار برد. نتیجه ‌های مثبت بکار بردن زیست‌ دیزل در کاهش آلودگی هوا از سوی سازمان‌های معتبر جهانی تأیید شده‌است.