۰ نفر

افزایش بدهی خانوارهای آمریکایی

۲۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۱۸
کد خبر: 212751
افزایش بدهی خانوارهای آمریکایی

بانک فدرال رزرو «نیویورک» آمریکا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد، میزان بدهی خانوارهای آمریکایی با رسیدن به تقریبا ۱۳ میلیارد دلار به یک رکورد جدید رسید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بانک فدرال رزرو «نیویورک» آمریکا اعلام کرد، میزان بدهی خانوارهای این کشور در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به یک رکورد جدید رسید و سطح بدهی آنها متجاوز از رقم ثبت شده در آغاز بحران مالی جهان است.

 به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، بر همین اساس، بدهی خانوارهای آمریکایی در سه ماه دوم سال جاری میلادی با رسیدن به ۱۲ تریلیون و ۸۰۰ میلیارد دلار در مقایسه با پایان سه ماهه سوم سال ۲۰۰۸ میلادی ۱.۲ درصد افزایش نشان می دهد.

همچنین مجموع بدهی آمریکایی ها در مقایسه با سه ماهه دوم سال ۲۰۱۳ میلادی که رکورد جدیدی از بدهی برای خانوارهای این کشور ثبت شده است، ۱۵.۱ درصد روند صعودی به خود گرفته است.

در همین حال، وام مسکن خانوارهای آمریکایی در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ میلادی به ۸ تریلیون و ۷۰۰ میلیارد دلار رسیده است که در مقایسه با سه ماهه نخست سال جاری میلادی ۶۴ میلیارد دلار افزایش نشان می دهد؛ ضمن اینکه بخش قابل توجهی از بدهی خانوارها را به خود اختصاص داده است.

همچنین میزان وام خودرو خانوارهای آمریکایی در سه ماه نخست سال جاری میلادی با ۲۳ میلیارد دلار افزایش به یک تریلیون و ۲۰۰ میلیارد دلار رسیده است؛ در حالی که از مجموع ۷۸۴ میلیارد بدهی موجود در کارت های اعتباری آمریکایی ها فقط ۲۰ میلیارد دلار از آن تسویه شده است؛ ضمن اینکه وام دانشجویی از مجموع بدهی خانوارها، یک تریلیون و ۳۰۰ میلیارد دلار را به خود تخصیص می دهد.