۰ نفر

کاهش میزبانی از مهاجران در آمریکا

۲۶ مرداد ۱۳۹۶، ۶:۱۹
کد خبر: 212717
کاهش میزبانی از مهاجران در آمریکا

در ماه‌های اخیر، سیاست‌های ضدمهاجرت ترامپ، خبرساز شده و اعتراض‌های بسیاری را به‌دنبال داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تعادل ،  تلاش‌های ترامپ در حالی صورت‌ می‌گیرد که امریکا در میان کشورهای جهان، سهم بسیار اندکی در پذیرش پناهجویان داشته است. طبق گزارش‌های به دست آمده، با وجود تعلیق فرمان محدودیت مهاجرت در دادگاه‌های امریکا، ترامپ همچنان به صورت محرمانه در تلاش است تا تعداد پناهندگان به این کشور را کاهش دهد. پیش از این، باراک‌اوباما رییس‌جمهوری سابق امریکا، حد پذیرش پناهنده را در امریکا 110 هزار نفر تعیین کرده بود اما ترامپ، در تلاش است تا این تعداد را به 50هزار نفر برساند. اگر این روند ادامه پیدا کند، ممکن است تعداد پناهندگان در امریکا تا پایان سال مالی این کشور (سپتامبر) به 60 هزار نفر برسد. براساس آمار به دست آمده، تعداد پناهندگان

 6 کشوری که ترامپ فرمان منع ورود را در مورد آنها صادر کرده بود نیز، کاهش یافته است. در ماه‌های پایانی ریاست‌جمهوری باراک اوباما، تقریبا نیمی از پناهندگان به امریکا را، شهروندان این کشورها تشکیل می‌دادند. با وجود اینکه از ترامپ خواسته شده بود تا سیاست‌های مهاجرتی اوباما را حفظ کند، در تازه‌ترین گزارش‌های به دست آمده، در طول چند ماه گذشته، تعداد ورود پناهندگان از این کشورها به امریکا، تنها به یک‌چهارم کل پناهجویان رسیده است.

با این ‌حال، تعداد پناهجویانی که به امریکا وارد می‌شدند، در مقایسه با ماه‌های مشابه سال 2016، افزایش داشته است. در نوامبر 2016، حدود 10هزار پناهجو به خاک امریکا وارد شده بودند که این تعداد در نوامبر 2017، نزدیک به 20‌هزار نفر گزارش شده است. این افزایش دو برابری پذیرش مهاجران در سال 2017، تقریبا تا فوریه سال میلادی جاری ادامه داشت. در این ماه، طبق آمار اعلام شده نزدیک به 40هزار مهاجر به خاک امریکا وارد شدند که این تعداد در ماه مشابه سال 2016، نزدیک به 20هزار نفر اعلام شده بود. پس از مارس 2017، سرعت پذیرش مهاجران به امریکا، کاهش یافت. در این ماه، 40هزار مهاجرت به خاک امریکا صورت گرفت. در مارس 2016، تعداد مهاجرت‌ها حدود 30هزار مورد گزارش شده بود. در این ماه، مجددا فرمان اجرایی جدیدی برای بازگرداندن ممنوعیت سفر برای اتباع 6 کشور به امریکا صادر شد. این فرمان که از 16 مارس اعمال شد، یک ممنوعیت 90 روزه برای ویزاهای جدید شهروندان کشورهای ایران، سومالی، سودان، یمن، سوریه و لیبی آغاز کرد. در ماه‌های آوریل و مه، ورود پناهجویان با امریکا رشد قابل‌توجهی نداشت و در ژوئن، به 50 هزار نفر رسید. در این ماه، تعداد مهاجران به خاک امریکا در سال 2017، به تعداد مهاجران در ماه مشابه 2016 رسید. این در حالی است همان‌طور که گفته شد تا پیش از این در سال 2017، ورود مهاجران به امریکا در مقایسه با سال 2016، افزایش قابل‌توجهی داشت. هرچند که ترامپ درباره فرمان مهاجرتی خود اعلام کرده که قصد محافظت از امریکا را در مقابل تروریسم دارد، اما بسیاری از مقامات این کشور، تصمیم ترامپ را به نوعی مسلمان‌ستیزی می‌دانند.

بر همین اساس، تلاش‌‌های بسیاری صورت گرفته بود تا این فرمان اجرایی به حالت تعلیق درآید. طبق این گزارش، مجموع مجوز ورود مهاجران به خاک امریکا تا پایان سال مالی 2016، حدود 85 هزار مورد اعلام شد که این تعداد در 2 ماه پیش از پایان سال مالی 2017، به 50 هزار نفر کاهش یافته و به نظر می‌رسد افزایش قابل‌توجهی نخواهد داشت.