۰ نفر

تشکر ترامپ از چین و روسیه برای تحریم‌ کره شمالی

۱۵ مرداد ۱۳۹۶، ۹:۰۹
کد خبر: 210234
تشکر ترامپ از چین و روسیه برای تحریم‌ کره شمالی

رئیس‌جمهور آمریکا از اینکه همه اعضای شورای امنیت سازمان ملل شامل روسیه و چین، به تحریم‌های تازه علیه کره شمالی رای مثبت دادند، ابراز خرسندی کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، در حالی که تنش‌ها در شبه جزیره کُره همچنان ادامه دارد، رئیس‌جمهور آمریکا از تصویب به اتفاق آرای قطعنامه جدید تحریم‌های علیه کره شمالی استقبال کرده و تاثیر اقتصادی آن بر پیونگ یانگ را «بسیار زیاد» خوانده است.

شورای امنیت سازمان ملل روز شنبه قطعنامه تازه‌ای تصویب کرد که بر اساس آن تحریم‌های تجاری تازه‌ای علیه کره شمالی وضع می‌شود.

این تحریم‌ها به بهانه مقابله با برنامه موشکی و اتمی کره شمالی، با اتفاق آرا در شورای امنیت به تصویب رسید و چین و روسیه با آن مخالفت نکردند

این قطعنامه پس از آن تصویب شد که کره شمالی با آزمایش دو موشک بالستیک قاره‌پیما، اعلام کرد به توانایی هدف قرار دادن خاک آمریکا دست یافته است.

کره شمالی توقف برنامه موشکی و اتمی‌اش را به خودداری آمریکا از حضور نظامی در شبه‌جزیره کره موکول کرده است.

پیونگ‌‌یانگ سالانه حدود سه میلیارد دلار زغال، سنگ‌ آهن و مواد اولیه دیگر به چین صادر می‌کند. این یکی از معدود منابع درآمدی کره شمالی است.

تدوین‌کنندگان قطعنامه جدید مصوب شورای امنیت، می‌گویند تحریم‌های شورای امنیت می‌تواند تا یک میلیارد دلار از میزان صادرات کره شمالی بکاهد.

رئیس‌جمهور آمریکا پس از تصویب این تحریم‌ها با رجوع به توئیتر، درباره اقدام شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی اظهارنظر کرد.

دونالد ترامپ نوشت: «شورای امنیت با 15 رأی موافق و بدون رای مخالف، به تحریم کره شمالی رای داد. چین و روسیه هم با ما رای دادند. تاثیر اقتصادی بزرگی(علیه کره شمالی) خواهد داشت».

وی در توئیتی دیگر تصریح کرد: «قطعنامه سازمان مل، بزرگترین بسته تحریمی است که تاکنون علیه کره شمالی وجود داشته است. بیش از یک میلیارد دلار برای کره شمالی هزینه و ضرر خواهد داشت».

کاخ سفید هم بیانیه‌ای در این باره منتشر و تاکید کرده است: «رئیس‌جمهور دونالد ترامپ شورای امنیت سازمان ملل را به خاطر تصویب یک قطعنامه جدید به منظور افزایش تحریمها روی کره شمالی ستایش می‌کند؛ اقدامی که پاسخی به آزمایش‌های موشکی بالستیکی اخیر انجام شد».

در بیانیه آمده است: «رئیس‌جمهور (ترامپ) از همکاری چین و روسیه برای تصویب این قطعنامه تشکر می‌کند. او به کار با متحدان و شرکا برای افزایش فشار دیپلماتیک و اقتصادی روی کره شمالی برای پایان دادن به رفتار تهدیدآمیز و ثبات زدایش ادامه خواهد داد».