۰ نفر

امارات متحده عربی ۱۸زندان مخفی در یمن دارد

۱۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۰۱
کد خبر: 209757
امارات متحده عربی ۱۸زندان مخفی در یمن دارد

روزنامه فرانسوی «لوموند» در گزارشی تاکید کرد که امارات متحده عربی 18 زندان مخفی در یمن ایجاد کرده است.

به گزارش روزنامه لوموند فرانسه، در این زندان ها، صدها زندانی به بهانه مبارزه با القاعده نگهداری شده و اغلب مورد شکنجه قرار می گیرند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، بنابر این گزارش، زندان های مخفی امارات متحده عربی در داخل پایگاه های نظامی، فرودگاه، بنادر یمن و حتی داخل ساختمان های مسکونی قرار دارد.

این نشریه فرانسوی اضافه کرده است که برخی از این زندانیان پس از بازجویی به امارات متحده عربی و عربستان منتقل شدند.

به نوشته لوموند، به نظر می رسد هدف واقعی از حضور امارات متحده عربی در یمن در چارچوب ائتلاف عربی علیه یمن، مبارزه با حزب اصلاح است که از گروههای وابسته به اخوان المسلمین است و در این مورد میان اهداف ریاض و ابوظبی در یمن تناقض وجود دارد.

پیشتر نیز سازمان حقوق و آزادی ها (سام) در گزارشی از وجود زندان های سری در بخش های جنوبی یمن خبر داد که توسط امارت متحده عربی اداره می شوند.

عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.

این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 12 هزار یمنی و زخمی شدن دهها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.