۰ نفر

۸دموکرات کنترل کشور را در دست گرفته‌اند

ترامپ: دموکرات‌ها به جمهوریخواهان می‌خندند

۷ مرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۳۳
کد خبر: 208703
ترامپ: دموکرات‌ها به جمهوریخواهان می‌خندند

رئیس‌جمهور آمریکا که از ناکامی برای پیش بردن طرح‌های مورد حمایتش در مجلس سنا دلخور است، از جمهوریخواهان سنا خواسته روند رای‌گیری در این مجلس را تغییر دهند.

در ادامه انتقادات رئیس‌جمهور آمریکا از دموکرات‌ها، او در اظهاراتی گفته که «8 دموکرات» کنترل کشور را در دست گرفته‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، رئیس‌جمهور آمریکا در ابتدا از قوانین کنونی مربوط به رای‌گیری در مجلس سنا به شدت انتقاد کرد و خواستار تغییر این روند شد.

او ابتدا از اطلاله بررسی(فیلیباستر) انتقاد کرد؛ این یک روند پارلمانی است که منازعه بر سر قسمتی از روند قانونگذاری به طول می‌انجامد و یک یا چند عضو، رأی‌گیری را به تعویق انداخته و یا به طور کلی از آن جلوگیری می‌کنند.

مجلس سنای آمریکا 100 سناتور دارد و این مجلس برای پیشبرد دستور کار روزانه و پیش بردن یک طرح، به 60 رأی موافق نیاز دارد.

ترامپ در توئیتر نوشت: «جمهوریخواهان سنا باید همین حالا از شر 60 رای خلاص شوند. این کار دارد حزب جمهوریخواه را می‌کشد و به 8 دموکرات اجازه کنترل کشور را می‌دهد».

وی ادامه داد: «قانون خیلی منسوخ اطاله بررسی باید کنار گذاشته شود. مصالحه بر سر بودجه، دارد جمهوریخواهان را در سنا می‌کُشد. میچ مک کانل همین حالا برو به سمت رای‌گیری 51 رایی. اکنون وقتش است».

منظور ترامپ آن است که با کنار گذاشتن اصل 60 رایی، رای‌گیری را بر اساس اکثریت 51 رایی پیش ببرند تا در دموکرات‌ها نتوانند در برابر جمهوریخواهان سنگ اندازی کنند.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین نوشت: «جمهوریخواهان در سنا هرگز پیروز نخواهند شد اگر آنها به سمت رای گیری با اکثریت 51 رای نروند. آنها مثل احمق‌ها به نظر می‌رسند و فقط دارند زمان را هدر می‌دهند».

ترامپ همچنین اینطور گله گذاری خود را ادامه داد: «8 دموکرات کاملا سنای آمریکا را کنترل می‌کنند. بسیاری از لوایح خیلی خوب جمهوریخواهان هرگز تصویب نمی‌شوند».

وی در توئیت چهارم خود نوشت: «اگر دموکراتهای سنا فرصت داشتند، در همان لحظه ابتدایی، آنها به سمت رای گیری با اکثریت 51 رای می‌رفتند. آنها دارند به جمهوریخواهان می‌خندند. این روند را تغییر دهید».