۰ نفر

تیلرسون امروز دوباره وارد دوحه می‌شود

۲۲ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۲۰
کد خبر: 205612
تیلرسون امروز دوباره وارد دوحه می‌شود

وزیر خارجه آمریکا امروز (پنجشنبه) برای دیدار با امیر قطر مجددا به دوحه سفر می‌کند. او شب گذشته بعد از رایزنی با وزیران چهار کشور تحریم‌کننده قطر در جده وارد کویت شد.

به گزارش سایت شبکه الجزیره، رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا قبل از ترک جده با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی دیدار کرد و به بررسی گسترش روابط دو جانبه و تقویت آن در کنار مسائل منطقه و تلاش‌های مشترک علیه تروریسم و تامین منابع مالی آن پرداخت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، قرار است تیلرسون امروز با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر مذاکره داشته باشد.

نشست وزیر خارجه آمریکا و ولیعهد سعودی بعد از نشست تیلرسون با وزیران خارجه مصر، امارات، عربستان و بحرین و میانجی‌گر کویتی یعنی محمد عبدالله المبارک الصباح نماینده وزیر مشاور در امور کابینه برگزار شد.

در نشست وزیران خارجه عربی با تیلرسون بحران قطر از تمامی زوایا بررسی شد.

تیلرسون از روز دوشنبه وارد منطقه شده و ابتدا به کویت رفت.

در این راستا احمد ابو زید، سخنگوی وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای تاکید کرد: در نشست کشورهای "ناظر بر مبارزه با تروریسم" با وزیر خارجه آمریکا به بررسی ابعاد مختلف بحران با قطر و تحولات اخیر مربوط به آن پرداخته شد.

وی گفت، سامح شکری، وزیر خارجه مصر بر لزوم توقف حمایت قطر از تروریسم و پایبندی این کشورها به مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

شکری در این نشست تاکید کرد: باید به راه حلی برای بحران رسید و قطر موضعی مثبت اتخاذ کند و به خواسته‌های ما پاسخ دهد.

به گفته این سخنگو، وزیر خارجه مصر مشارکت در این نشست را در چارچوب روابط ویژه با این کشورها که همگی روابط محکمی با آمریکا دارند، عنوان کرد.

یک مقام اماراتی برجسته نیز گفت: هر گونه راه حلی برای بحران باید نگرانی‌های کشورهای عربی را برطرف کند و دوحه دیگر باعث اخلال در ثبات منطقه نشود.