۰ نفر

ترامپ وارد فرانسه شد

۲۲ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۰۴
کد خبر: 205601
ترامپ وارد فرانسه شد

رئیس‌جمهور آمریکا که در کشورش به خاطر ارتباطات با روسیه، خروج از توافقنامه آب‌وهوایی پاریس و موضع تجاری مورد انتقاد قرار گرفته، امروز (پنجشنبه) با هدف دستیابی به زمینه تفاهم مشترک با همتای فرانسوی خود وارد پاریس شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی‌اش پس از یک شروع متزلزل در روابط در حال حاضر می‌خواهند تا روابط دوجانبه را بهبود بخشند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، ماکرون امیدوار است نقش فرانسه در امور جهانی را افزایش دهد و ترامپ نیز که ظاهرا در بین رهبران جهان منزوی شده به یک دوست در خارج از کشور نیاز دارد.

این سفر ترامپ به پاریس همزمان با اتهامات مربوط به مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا صورت گرفت. ایمیل‌هایی که روز سه شنبه منتشر شد حاکی از آن بود که پسر بزرگ ترامپ از کمک روسیه برای تخریب وجهه هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات پدرش استقبال کرده بود.

چند هفته پس از آنکه ماکرون در کاخ ورسای میزبان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه بود ترامپ به پاریس سفر کرد و در جریان این سفر روز جمعه ناظر رژه نظامی به مناسبت روز ملی فرانسه "روز باستیل و گرامیداشت ورود سربازان آمریکایی به جنگ جهانی اول در ۱۰۰ سال پیش" خواهد بود.

ماکرون و ترامپ در جریان این دیدار بر اقدامات نظامی و دیپلماتیک مشترک تمرکز خواهند داشت اما یکی از مقامات کاخ ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد که ماکرون از مطرح کردن مسائل حساس و خوشایند اجتناب نخواهد کرد.

ترامپ به خاطر خروج از توافق آب‌وهوایی پاریس و موضع تجاری "اول آمریکا" دوستان بسیار اندکی در اروپا دارد.

ماکرون از ترامپ در هتل ملی "لزنولید" یک مجتمع بسیار بزرگ قرن هفدهم که در آن ناپلئون بناپارت و دیگر قهرمانان جنگ دفن شده‌اند، استقبال خواهد کرد.

آنها سپس در رستوران برج ایفل به همراه همسرانشان شام خواهند خورد.

مقام دولتی فرانسوی مذکور گفت: هدف از انتخاب برج ایفل کاملا مشخص است. ماکرون قصد دارد نشان دهد پاریس همچنان پاریس است.

در همین حال یکی از مقامات کاخ سفید نیز پیشتر اعلام کرده بود که ترامپ و ماکرون درخصوص جنگ داخلی در سوریه نیز صحبت خواهند کرد.

برای ماکرون این سفر فرصتی است تا از دیپلماسی نرم برای به دست آوردن اعتماد ترامپ و تحت تاثیر گذاشتن سیاست خارجه آمریکا که به گفته رهبران اروپایی هیچ مسیر روشنی ندارد، استفاده کند.

این مقام کاخ ریاست جمهوری فرانسه گفت: شک ندارم که ترامپ و ماکرون درباره اقدامات نظامی در سوریه و همچنین درباره آینده مذاکره خواهند کرد. علاوه بر سوریه و خاورمیانه، ماکرون، ترامپ را برای حمایت بیشتر در تامین مالی نیروی نظامی جدید غرب آفریقا که با شبه‌نظامیان در منطقه ساحل مبارزه می‌کنند، تحت فشار خواهد گذاشت.

براساس نظرسنجی که به تازگی صورت گرفته ۵۹ درصد از مردم فرانسه این تصمیم ماکرون برای دعوت ترامپ به پاریس را تایید کردند.