۰ نفر

ریاضت اقتصادی در فرانسه برای جبران کسری بودجه

۲۱ تیر ۱۳۹۶، ۱:۰۶
کد خبر: 205244
ریاضت اقتصادی در فرانسه برای جبران کسری بودجه

رئیس جمهوری فرانسه قصد دارد به منظور کاهش کسری بودجه این کشور، سیاست ریاضت اقتصادی را به اجرا بگذارد.

در حالی که تنها چند ماه از ورود امانوئل مکرون به کاخ الیزه نگذشته است، وی از اجرای سیاست ریاضت اقتصادی برای دولت خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، کسری بودجه فرانسه اکنون بیش ‏از سه درصد کل تولید ناخالص ‏داخلی این است و مکرون امیدوار است با اجرای این سیاست، کسری بودجه را کاهش دهد. ‏ ‏

کاهش کسری بودجه فرانسه و به تبع آن کاهش مالیات ها، از وعده های انتخاباتی امانوئل مکرون در کارزار انتخاباتی بود.

مکرون امیدوار است با اجرای ریاضت اقتصادی برای دولت، چهار و نیم میلیارد یورو صرفه جویی کند. همچنین مکرون وعده دادهاست تا سال آینده میزان مالیات شرکت های فرانسوی را کاهش دهد.

ژارل دارمانین وزیر بودجه ‏عمومی دولت در همین ارتباط گفت: بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده، امسال حدود چهار ‏و نیم میلیارد یورو در هزینه ‏های دولت صرفه جویی می شود که این می تواند برای مردم خبری خوشایند باشد.

کسری بودجه دولت فرانسه که شامل رفاه اجتماعی و هزینه‌های مقامات محلی نمی‌شود، سال گذشته در پایان ژوئیه به 80.8 میلیارد یورو رسیده که در مقایسه با 79.8 میلیارد یورو مدت مشابه سال گذشته رشدی 1 میلیارد یورویی را نشان می‌دهد.

امانوئل مکرون تاکید کرده است فرانسه ‏اگر بخواهد در اروپا و به ‏ویژه نزد شریک اصلی خود در ‏اروپا یعنی آلمان اعتبار ‏داشته باشد باید به تعهدات ‏مالی و اقتصادی خود عمل کند. ‏