۰ نفر

جنجالی که «ایوانکا» در هامبورگ به راه انداخت +عکس

۱۸ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۱
کد خبر: 204676
جنجالی که «ایوانکا» در هامبورگ به راه انداخت +عکس

دختر رئیس‌جمهوری آمریکا در نشست "مهاجرت و سلامت آفریقا" در هامبورگ برای مدتی در کنار آنگلا مرکل، شی جینپینگ و سایر سران کشورهای جهان بر صندلی پدرش نشست؛ اقدامی که با انتقادها و سرزنش‌هایی روبرو شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا ،  ایوانکا ترامپ، دختر ارشد رئیس‌جمهوری آمریکا اخیرا در مصاحبه‌ای گفته بود، می‌خواهد از سیاست دور بماند اما او آخر هفته خود را به همراه روسای جمهوری چین، روسیه و ترکیه و نیز صدراعظم آلمان و نخست‌وزیر انگلیس در نشست ۲۰ کشور اقتصادی جهان در هامبورگ گذراند و با آنها دور یک میز نشست.

دختر ترامپ که سابقا در کار تجارت و مدلینگ بود، حین نشست گروه ۲۰ در هامبورگ به مدت کوتاهی صندلی پدرش را اشغال کرد و همین امر انتقادهایی را درباره پارتی‌بازی و میزان اعتبار دیپلماتیک او ایجاد کرد.

ایوانکای ۳۵ ساله در دور میزی با حضور شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، ‌رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌ جمهوری ترکیه، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس نشست. یکی از مقام‌ها که این جلسه را می‌دید، به خبرگزاری بلومبرگ گفت او شنبه حداقل دو بار جای پدرش را گرفت اما صحبتی نکرد.

   نشست گروه 20

نشست گروه 20

سخنگوی دختر رئیس‌جمهوری آمریکا هم به بلومبرگ گفت، ایوانکا در ردیف عقب اتاق نشته بود و زمانی که رئیس‌جمهوری آمریکا بیرون رفت، او به مدت کوتاهی بر سر میز اصلی آمد. جیم یونگ کیم،‌ رئیس بانک جهانی سخنران جلسه مذکور بود و درباره مهاجرت و بهداشت آفریقا سخنرانی می‌کرد.

ایوانکا مشاور بدون حقوق دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکاست و اموری چون مستمری و توانمندسازی اقتصادی زنان را در دست دارد.

ماکسین واترز، از دموکرات‌های عضو کنگره از ایالت کالیفرنیا به ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت: اصلا حس خوبی ندارد. ما رئیس‌جمهوری آمریکا را در نشست گروه ۲۰ داشتیم که نماینده ما به عنوان رهبر جهان آزاد بود و باید مشغول امر سیاست باشد اما دیدیم که او به دخترش فرصت می‌دهد تا بدرخشد و در یک نشست بسیار مهم که ایوانکا هیچ چیزی راجع به آن نمی‌داند، حضور یابد. او نمی‌تواند به هیچ وجه با اعضای حاضر در آنجا که هر کدام نماینده یک کشور هستند، مقایسه شود. او درباره این مسائل هیچ چیزی نمی‌داند.

با این حال مرکل بعدا در کنفرانس خبری با خبرنگاران گفت: این هیات‌ها خودشان تصمیم می‌گیرند که اگر رئیس‌جمهورشان در جلسه‌ای نبود، چه کسی روی صندلی او بنشیند. ایوانکا ترامپ هم عضوی از هیات آمریکایی بود، بنابراین این کاری است که سایر کشورها هم انجام می‌دهند. کاملا مشخص است که او در کاخ سفید کار می‌کند و در ابتکارعمل‌های خاصی هم مشارکت دارد.