۰ نفر

گسترش روابط اقتصادی با بزرگترین شریک تجاری کشور؛

اتصال مجدد اقتصاد ایران و اروپا/ برجام آغاز فصل جدید روابط اتحادیه اروپا و ایران است

۱۶ تیر ۱۳۹۶، ۲۱:۱۷
کد خبر: 204334
اتصال مجدد اقتصاد ایران و اروپا/ برجام آغاز فصل جدید روابط اتحادیه اروپا و ایران است

اتحادیه اروپا در بروشوری درباره توافق هسته ای که آن را به زبان فارسی انتشار داد ،تاکید کرد: با اتصال مجدد اقتصاد اتحادیه اروپا و ایران، رفاه و سعادت ایرانیان و اروپایی ها به طور یکسان افزایش خواهد یافت.

در این بروشور که با عنوان 'فصل جدید در روابط ایران و اروپا ' منتشر شد، به سخنان فدریکا موگرینی نماینده ارشد اتحادیه اروپا و نایب رئیس کمیسیون اروپا در سفر ماه آوریل 2016 به تهران اشاره و از برنامه جامع اقدام مشترک به عنوان آغازی برای روابط دیپلماتیک بین اتحادیه اروپا و ایران نام برده شده است. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، در بخشی از این بروشور با عنوان 'اتصال مجدد اقتصاد ایران و اروپا' آمده است: اتحادیه اروپا به عنوان یک قدرت اقتصادی جهانی دارای بزرگ ترین بازار منفرد جهان با بیش از 500 میلیون نفر جمعیت است. پیش از اعمال تحریم های هسته ای، اتحادیه اروپا با 28 کشور عضو خود مهمترین شریک تجاری ایران بود و با اتصال مجدد اقتصاد اتحادیه اروپا و ایران، رفاه و سعادت ایرانیان و اروپایی ها به طور یکسان افزایش خواهد یافت.

همچنین تاکید شده است: اتحادیه اروپا و ایران در مورد همکاری به منظور مقابله با چالش های جهانی مانند تغییرات آب و هوا، مواد مخدر، مهاجرت و پناهندگی به توافق رسیدند.