۰ نفر

زخمی‌شدن ۷۶تن در اعتراضات به نشست گروه۲۰ در آلمان

۱۶ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۲۰
کد خبر: 204215
زخمی‌شدن ۷۶تن در اعتراضات به نشست گروه۲۰ در آلمان

پیش از آغاز نشست گروه بیست در هامبورگ آلمان، درگیری‌هایی میان معترضان و نیروهای پلیس روی داد که دست‌کم ۷۶ نفر در آن زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نیروهای پلیس در هامبورگ برای متفرق کردن معترضان از آب پرفشار استفاده کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، پلیس آلمان اعلام کرد، انتظار می‌رود نزدیک به ۱۰۰ هزار معترض از سراسر اروپا و کشورهای دیگر در آستانه برگزاری نشست گروه بیست به این شهر بروند و در حین برگزاری نشست گروه 20 تظاهرات "به جهنم خوش آمدید" را برگزار کنند. بر همین اساس پلیس آلمان بیش از بیست هزار نیرو به این شهر اعزام کرده است.

در طول روزهای گذشته نیروهای پلیس بارها از معترضان ضد کاپیتالیسم خواسته‌اند که متفرق شوند. همچنین روز سه‌شنبه در پی به خشونت کشیده شدن تظاهرات در هامبورگ پنج نفر زخمی شدند.

حضور دونالد ترامپ، رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین روسای جمهور آمریکا، ترکیه و روسیه باعث افزایش خشونت‌ها در تظاهرات اخیر شده است.

نشست گروه 20 قرار است امروز و فردا به مدت دو روز برگزار شود.

انتظار می‌رود ترامپ و پوتین در حاشیه این نشست با یکدیگر دیدار کنند. گفته می‌شود آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز تلاش خواهد کرد تا تغییرات آب‌وهوایی و توافق تجارت آزاد را در اولویت‌های نخست این نشست قرار دهد.

مرکل معتقد است محل تولدش به عنوان یک شهر ثروتمند بندری و نمادی از تجارت آزاد بهترین مکان برای میزبانی از سران اقتصادهای صنعتی و در حال توسعه است.

با این حال این تصمیم با توجه به تاریخچه این شهر در اعتراضات ضد ساختارگرایی و تظاهرات اعتراضی سالیانه، باعث شده نشست .