۰ نفر

هدف‌گذاری قطر برای افزایش ۳۰درصدی تولید LNGجهان

۱۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۷:۰۰
کد خبر: 203921
هدف‌گذاری قطر برای افزایش ۳۰درصدی تولید LNGجهان

قطر همزمان با فشارهای همسایگانش در بحران دیپلماتیک اخیر، قصد دارد تولید گاز طبیعی را ظرف چند سال آینده به میزان ۳۰ درصد افزایش دهد.

سعد شریدا الکعبی، مدیر شرکت قطر پترولیوم در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که این کشور قصد دارد تولید گاز طبیعی را تا سال ۲۰۲۴ به ۱۰۰ میلیون تن در سال افزایش دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، کعبی به خبرنگاران گفت: این پروژه جدید موقعیت برتر قطر را تحکیم خواهد کرد و ما همچنان برای یک مدت بسیار طولانی بزرگترین تولیدکننده LNG خواهیم ماند.

قطر بزرگ‌ترین تولیدکننده گاز طبیعی مایع در جهان است. به گفته کعبی، قطر در حال حاضر حداکثر ۷۷ میلیون تن در سال تولید دارد و این افزایش ظرفیت، سطح تولید قطر را به معادل شش میلیون بشکه نفت در روز افزایش خواهد داد.

این خبر در حالی اعلام می‌شود که بدنبال تحریم‌های اقتصادی عربستان سعودی و هم‌پیمانانش علیه قطر در ماه گذشته،  خلیج فارس با بدترین بحران دیپلماتیک چند سال اخیر روبرو شده است.

بنابراین به نظر می‌رسد این خبر بیشتر با تحت تاثیر انگیزه‌های سیاسی اعلام شده است. قطر روز دوشنبه به فهرست ۱۳ درخواستی که همسایگانش برای رفع تحریم‌ها داشتند پاسخ داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، مدیر قطر پترولیوم گفت: قطر می‌خواهد از طریق یک جونت ونچر با شرکت‌های بین‌المللی تولیدش را افزایش دهد اما حتی اگر عربستان سعودی و هم‌پیمانانش به تهدیدشان برای تحریم شرکت‌های بین المللی که با قطر همکاری می‌کنند، عمل کنند، این کشور همچنان برنامه‌اش را پیش خواهد برد.

وی گفت: اگر هیچ شرکتی مایل به همکاری با ما نباشد، ما به تنهایی ۱۰۰ میلیون تن گاز تولید خواهیم کرد.