۰ نفر

کوتاه‌کردن صف انتظار مسافران با استفاده از اسکنر چهره

۷ تیر ۱۳۹۶، ۱۵:۲۹
کد خبر: 202384
کوتاه‌کردن صف انتظار مسافران با استفاده از اسکنر چهره

شرکت هواپیمایی امارات همزمان با برقراری ممنوعیت سفر به آمریکا برای شهروندان چند کشور، از فناوری تشخیص چهره برای کوتاه کردن صف انتظار مسافران در باجه‌های بررسی مدارک و مهاجرت استفاده می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، شرکت هواپیمایی امارت در یک بیانیه اعلام کرد که مسافران می‌توانند اطلاعات بیومتریک مانند عکس‌های سلفی را در گوشی های هوشمند خود آپلود کرده و از این اطلاعات برای عبور از گیت‌های ورود به پرواز و سایر گیت‌های بازرسی در فرودگاه دوبی که هاب شرکت امارات است، استفاده کنند. این فناوری که ظرف ۱۸ ماه آینده بکار گرفته خواهد شد، دسترسی به پیشخوان‌های مهاجرت در فرودگاه‌ها را نیز تسهیل خواهد کرد.

این خبر از سوی شرکت هواپیمایی امارات در حالی اعلام می‌شود که سفر از خاورمیانه به آمریکا به دلیل برقراری ممنوعیت سفر شهروندان برخی از کشورها، پیچیده‌تر می‌شود. دادگاه عالی آمریکا دوشنبه هفته جاری ممنوعیت سفر شهروندان شش کشور مسلمان به این کشور را تا حدودی به اجرا گذاشت. آمریکا و انگلیس در مارس ورود لپ تاپ و سایر وسایل الکترونیکی به داخل هواپیما را از برخی فرودگاه‌های خاورمیانه ممنوع کردند که چنین اقدامی، تقاضای سفر در شرکت‌های هواپیمایی خلیج فارس را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

با وجود این چالش‌ها، دوبی که هاب اصلی شرکت امارات است، با ازدحام بیش از حد مسافران مواجه است و این امر شرکت امارات را واداشته به دنبال راه‌های برای رسیدگی سریع‌تر به امور مسافران باشد.

شرکت‌های هواپیمایی اروپایی و آمریکایی درحال استفاده روز افزون از فناوری‌های تشخیص چهره و امنیت بیومتریک برای روان کردن تردد مسافران در گیت‌های بررسی مدارک و ورود مسافران به پرواز در فرودگاه‌ها هستند. شرکت‌های هواپیمایی بریتیش ایرویز، کی ال ام، جت بلو ایرویز و دلتا ایرلاینز این فناوری‌ها را عرضه کرده یا در حال استفاده آزمایشی از آنها هستند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کریستوفر مولر، مدیر فناوری و نوآوری شرکت هواپیمایی امارات ماه جاری اظهار کرد امارات متحده در حال بررسی نحوه استفاده از واقعیت افزوده و عینک‌های هوشمند در فرودگاه‌ها و پروازهای خروجی جهت بهبود خدمات مشتریان است. مولر سال گذشته جهت نوین‌سازی و بکارگیری هرچه بیشتر فناوری‌های جدید در شرکت هواپیمایی امارات منصوب شد.