۰ نفر

رونمایی از طرح ناتو برای تجزیه روسیه!

۴ تیر ۱۳۹۶، ۲۱:۳۵
کد خبر: 202033
رونمایی از طرح ناتو برای تجزیه روسیه!

یک مامور اطلاعاتی سابق روسیه از طرح سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای تجزیه روسیه مشابه فروپاشی سال 1991 شوروی پرده برداشت و اعلام کرد که مسکو توانسته به این اسناد دست یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، اتحاد جماهیر شوروی با حدود 22 میلیون و 400 هزار کیلومتر مربع مساحت بر اثر جنگ روانی آمریکا و غرب و همچنین تحمیل هزینه های سنگین رقابت تسلیحاتی به اردوگاه کمونیسم و مشکلات داخلی از جمله اقتصادی در زمان رهبری میخائیل گورباچف در سال 1991 دچار فروپاشی و استقلال 15 جمهوری از جمله روسیه نو با بیش از 17 میلیون کیلومتر مربع مساحت شد.

مامور امنیتی روسیه به صورت ناشناس و با تغییر صدا در برنامه ای تلویزیونی درباره قصد ناتو برای تقسیم این کشور سخن گفت و اعلام کرد که اسناد مربوط به این موضوع در آرشیو سازمان اطلاعات وجود دارد.

خبرگزاری اسپوتنیک روز یکشنبه در این باره نوشت: مأمور سابق (ارزش) اطلاعات اسناد موجود را فوق العاده خوانده است.

به گفته وی، «در اسناد محرمانه قید شده بود که فروپاشی اتحاد شوروی فقط گام نخست است و سپس روسیه را باید قطعه قطعه کرد تا به اندازه «امیرنشین» مسکو برسد و «ما این اسناد را در اختیار داریم.»

همزمان نیز اعلام شده است که باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا سال 2016 مجوز کارگذاری تسلیحات سایبری در زیرساخت های روسیه را صادر کرده بود.

روزنامه واشنگتن پست در این باره نوشته است که این پروژه معادل دیجیتالی بمب هایی توصیف شده تا هر وقت آمریکا بخواهد آنها را منفجر کند.

اسپوتنیک به نقل از رسانه آمریکایی افزوده است که این پروژه پنهانی اواخر دوره مسئولیت اوباما در مراحل طراحی بود و اکنون دونالد ترامپ جانشین وی است که درباره استفاده از توانمندی های آن تصمیم گیری خواهد کرد.

یکی از مقامات سابق آمریکا هم بدون معرفی نام به واشنگتن پست گفت: این سلاح و فناوری که می تواند شبکه های مهم و راهبردی روسیه را مختل کند، توسط سازمان امنیت ملی آمریکا با توان کنترل از راه دور طراحی شده است.