۰ نفر

جمهوری چک هم از اتحادیه اروپا خارج می‌شود

۲ تیر ۱۳۹۶، ۱۴:۱۹
کد خبر: 201531
جمهوری چک هم از اتحادیه اروپا خارج می‌شود

رئیس جمهور چک اعلام کرد که با برگزاری رفراندوم خروج این کشور از اتحادیه اروپا موافت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، میلوش زمان، رئیس جمهوری چک با طرح برگزاری رفراندوم برای خروج کشورش از اتحادیه اروپا موافقت کرد. وی با این حال اعلام کرد که اگر این رفراندوم برگزار شود به بودن جمهوری چک در این اتحادیه رای خواهد داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، میلوش زمان گفت: این مردم هستند که باید تصمیم بگیرند. خروج جمهوری چک از اتحادیه اروپا از لحاظ تئوری و عملی ممکن است اگر پارلمان قانونی را برای رفراندوم تصویب کند. من یکی از طرفداران دموکراسی مستقیم و رفراندوم هستم و از آن حمایت می‌کنم ولی رای من مخالف این خروج است.

وی همچنین از مدیریت بد کنونی اتحادیه اروپا ابراز نگرانی کرد و گفت: اتحادیه اروپا به یک مدیریت قوی همچون گذشته نیاز دارد.

به گفته وی، مسئولین این اتحادیه به اروپایی‌ها احترام نمی‌گذارند چرا که سیاست آنها به گونه‌ای است که مکتب حاکمیت محدود که جماهیر شوروی در قبال کشورهای سوسیالیست در گذشته اعمال می‌کرد را دنبال می‌کند ولی جمهوری چک به وجود یک دولت حاکم باور دارد.

میلوش زمان همچنین از "اشتباه تراژیک" صدراعظم آلمان که تصمیم گرفت تا درهای کشورش را به روی پناهجویان سوری بگشاید انتقاد کرد.