۰ نفر

مصرف مخدرهای تجویزی زنان آمریکایی را روانه بیمارستان می‌کند

۳۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۴۵
کد خبر: 201188
مصرف مخدرهای تجویزی زنان آمریکایی را روانه بیمارستان می‌کند

آژانس تحقیقات و کیفیت بهداشت و درمان آمریکا اعلام کرد: تعداد زنانی که به دلیل مصرف هروئین و مخدرهای تجویزی در این کشور روانه بیمارستان شده‌اند افزایش ۷۵ درصدی داشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، طبق اعلام آژانس تحقیقات و کیفیت بهداشت و درمان آمریکا در مدت یک دهه تعداد زنانی که به دلیل مصرف هروئین و مخدرهای تجویزی در بیمارستان بستری شده‌اند ۷۵ درصد بیشتر شده‌ است.

اطلاعات آژانس تحقیقات و کیفیت بهداشت و درمان آمریکا حاکی از رشد بحران مصرف مخدرها در این کشور است که موجب مرگ ۲۸ هزار و ۶۴۷ تن و مراجعه بیش از یک میلیون نفر به بیمارستان در سال ۲۰۱۴ شده‌ است.

پیش از این مردها بیش از زنان به دلیل موضوعات مربوط به مخدرها روانه بیمارستان می‌شدند اما در دهه بین ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۵ این رقم در میان زنان افزایش پیدا کرده‌ است.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، همچنین طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا، مرگ و میر ناشی از اوردوز با مسکن‌های تجویزی در میان زنان بیش از مردان رشد چشمگیر داشته‌ است. بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۰ تعداد زنانی که به دلیل اوردوز با مخدرهای تجویزی فوت کرده‌اند بیش از ۴۰۰ درصد رشد پیدا کرده‌ و مرگ و میر ناشی از آن در میان مردان افزایش ۲۶۵ درصدی داشته‌ است.