۰ نفر

هشدار مرکل به آمریکا درباره نقض قوانین بین‌المللی

۲۶ خرداد ۱۳۹۶، ۲۰:۵۷
کد خبر: 200103
هشدار مرکل به آمریکا درباره نقض قوانین بین‌المللی

صدر اعظم آلمان نیز به تحریم‌های سنای آمریکا علیه روسیه انتقاد وارد کرده و درباره نقض قوانین بین المللی به ایالات متحده هشدار داد.

نمایندگان مجلس سنای آمریکا روز پنجشنبه با 98 رأی موافق و دو رأی موافق یک بسته تحریمی که خواستار اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران و روسیه است را به تصویب رساندند. طرح تحریم روسیه در قالب متمم به تحریم‌های ایران، الحاق شده بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، بعد از انتقاد شدید "زیگمار گابریل" وزیر امور خارجه آلمان به این مسئله حالا "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان نیز علیه این اقدام آمریکا سخن گفته و به آمریکا درباره نقض قوانین بین المللی هشدار داده است.

وی علیه تصمیم سنای آمریکا برای گسترش تحریم ها علیه روسیه سخن گفته و "استفان زایبرت"، سخنگوی دولت آلمان امروز در سخنانی در برلین اظهار داشت که این عجیب است که در تحریم رفتار روسیه اقتصاد اروپا باید هدف تحریم قرار گیرد. این طور نباید باشد. یک اتفاق نظر محتوایی بزرگی در این باره وجود دارد.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان نیز امروز اظهار داشت که اگر این قانون به اجرا در آید و رئیس جمهور آمریکا از آن استفاده کند و همچنین شرکت های اروپایی و آلمانی در ارتباط با سیستم خط لوله انتقال گاز در اتحادیه اروپا نیز شامل این تحریم ها شوند ما آن را خلاف قوانین بین المللی می دانیم. این تصمیمات بر خلاف منافع آلمان است.

«کریستین کارن»، صدر اعظم اتریش و «زیگمار گاربریل»، وزیر خارجه آلمان نیز در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند این مصوبه، می‌تواند بر مبادلات مربوط به انتقال گاز از روسیه اثر بگذارد.

مقام‌های این دو کشور در این بیانیه خاطرنشان کرده‌اند مهم است که اروپا و ایالات متحده در موضوع مربوط به اوکراین که از جمله محورهای اختلاف بلوک غرب با روسیه است مواضعی متحد اتخاذ کنند.

«کارن» و «گابریل» با اشاره به بندی از مصوبه سنا که خواستار مخالفت آمریکا با پروژه انتقال مستقیم گاز روسیه از طریق خط لوله گازی «نورد استریم-2» در بستر دریای بالتیک به آلمان است نوشته‌اند: «ما نمی‌توانیم تهدید تحریم‌های غیرقانونی و برون‌مرزی علیه شرکت‌های اروپایی را بپذیریم.»

«گابریل» و «کارن» همچنین واشنگتن را به تلاش برای کمک به شرکت‌های تأمین‌کننده گاز آمریکایی به بهای لطمه به رقبای روسی آنها متهم کرده‌اندو آنها گفته‌اند حذف شرکت‌های اروپایی شریک در پروژه نورد استریم، «یک جنبه جدید و بسیار منفی به روابط آمریکا و اروپا اضافه می‌کند.»