۰ نفر

داماد ترامپ تماس‌های سری با سفیر روسیه داشته است

۶ خرداد ۱۳۹۶، ۸:۵۰
کد خبر: 195776
داماد ترامپ تماس‌های سری با سفیر روسیه داشته است

خبرگزاری رویترز گزارش داد، جارد کوشنر، داماد دونالد ترامپ و مشاور نزدیک او در جریان کمپین ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ و بعد از آن دست‌کم سه تماس افشا نشده با سفیر روسیه در آمریکا داشته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، طبق این گزارش هفت مقام سابق و فعلی آمریکا انجام شدن این تماس‌ها را تایید کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، دو تن از این منابع گفته‌اند این تماس‌ها شامل دو تماس تلفنی در فاصله آوریل تا نوامبر سال گذشته میلادی بوده‌اند.

این در حالی است که کوشنر نیز در تحقیقات پلیس اف‌بی‌آی آمریکا درباره روابط کمپین دونالد ترامپ با کرملین طی اوایل سال جاری میلادی درگیر شده است و این موضوع نیز از سوی دو منبع دیگر تایید شده است.

با این حال یکی از این منابع که یک مقام فعلی پلیس است گفت: با وجود آنکه اف‌بی‌آی مشغول تحقیق درباره روابط کوشنر با روسیه است اما او هنوز هدف این تحقیقات مربوط به کمپین ترامپ قرار نگرفته است.

این اطلاعات جدید درباره سه مورد تماس از پیش افشا نشده کوشنر با سفیر روسیه که از سوی خبرگزاری رویترز فاش شد نشان می‌دهد که کوشنر چه زمان و به چه علت توجه اف‌بی‌آی را به خود جلب کرد و نشان می‌دهد ارتباطات او با سرگئی کیسلیاک، سفیر روسیه در آمریکا گسترده‌تر از چیزی بوده که کاخ سفید فاش کرده بود.

این در حالی است که نه اف‌بی‌آی و نه سفارت روسیه و همچنین کاخ سفید هیچ یک درباره این گزارش اظهارنظر نکرده‌اند.

جیمی گورلیک، وکیل کوشنر گفت: موکلش هیچ تماسی با کیسلیاک در فاصله آوریل تا نوامبر گذشته را به یاد نمی‌آورد.

شش نفر از این منابع گفتند: قبل از انتخابات، تماس‌های افشا نشده کیسلیاک با کوشنر و مایکل فلن متمرکز بر نبرد با تروریسم و بهبود روابط اقتصادی آمریکا و روسیه بوده‌اند.

همچنین شش تن از این منابع گفتند: تماس‌های مکرر بین کوشنر و کیسلیاک وجود داشته اما از افشای جزئیات این تماس‌ها به غیر از دو تماس بین آوریل و نوامبر و یک گفت‌وگوی پس از انتخابات درباره ایجاد یک مجرای پشتی گفت‌وگو خودداری کردند.