۰ نفر

مهمانانی که لنگر انداخته‌اند!

۶ خرداد ۱۳۹۶، ۵:۰۰
کد خبر: 195742
مهمانانی که لنگر انداخته‌اند!

هجوم هزاران مهاجر به مرزهای امریکا، این کشور را با بحران روبه‌رو کرده است.

 طبق گفته مسوولان اداره مهاجرت در امریکا، این مهاجران غیرقانونی به کشورهای خود بازگشت داده می‌شوند. بسیاری از جمهوری‌خواهان در این کشور، مخالف مهاجرت به امریکا هستند؛ در مقابل طرفداران اصلاح‌ قوانین مهاجرتی که باراک اوباما رییس‌جمهوری پیشین امریکا ارائه داده بود، خواهان گشودن مرزها به روی مهاجران هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تعادل ، طبق بسیاری از گزارش‌های به دست آمده، ورود و خروج افرادی که به صورت قانونی به امریکا مهاجرت می‌کنند، کار دشواری نیست؛ با این حال، وزارت امنیت داخلی امریکا، گزارش‌های بسیاری از حضور افرادی ارائه کرده که مدت قانونی اقامت آنها به پایان رسیده یا ویزای آنها با مشکلات قانونی دیگری مواجه شده است. طبق آمار به دست آمده، در سال 2016، در حدود 740هزار نفر بیشتر از زمان اقامت قانونی خود در امریکا مانده‌ بودند، همچنین پیش‌بینی شده که اعتبار ویزای حدودا 630هزار نفر نیز یا به اتمام رسیده یا با مشکل روبه‌رو شده است.

در این میان بیشترین آمار افرادی که بیشتر از مهلت قانونی در امریکا مانده‌اند، متعلق به کاناداست. این کشور طولانی‌ترین مرز را با امریکا دارد. آن طور که در این گزارش آمده، در سال 2016 در حدود 124 هزار نفر از شهروندان کانادایی پس از پایان یافتن مهلت اقامت خود همچنان در امریکا مانده‌اند. البته ممکن است این آمار کمتر باشد؛ چرا که با توجه به گزارش وزارت امنیت داخلی امریکا، این آمار متعلق به افرادی است که از طریق دریایی و هوایی به این کشور سفر کرده‌اند. این در حالی است که ورود و خروج تعداد بسیاری از کانادایی‌ها از طریق مرزهای زمینی به این کشور انجام می‌شود که کسب اطلاع از سفرهای زمینی دشوارتر از مرزهای هوایی و دریایی است. بنابراین ممکن است بسیاری از افرادی که از این مرزها به امریکا آمده‌اند از مرز زمینی خارج شده‌اند و وزارت امینت داخلی امریکا آمار دقیقی از آنها نداشته باشد.

آن طور که در این گزارش به دست آمده، شهروندان کانادا و مکزیک بیشترین ورود را از مرزهای زمینی به خاک امریکا دارند. طبق آمار از میان شهروندانی که از مکزیک به امریکا سفر کرده‌اند، در سال 2016 در حدود 47هزار و 900 نفر پس از پایان مهلت اقامت خود خاک این کشور را ترک نکرده‌اند. از آنجا که بخش گسترده‌یی از مرز مکزیک با امریکا بیابان‌های غیرقابل سکونت است، بنابراین احتمال می‌رود آمار دقیقی از افرادی که از این طریق به خاک امریکا ورود و خروج دارند، در دسترس نباشد. هرچند به نظر می‌رسد با صدور فرمان اجرایی دونالد ترامپ، مبنی بر احداث دیوار مرزی بین مکزیک و امریکا، ورود و خروج شهروندان مکزیک به امریکا تحت کنترل بیشتری قرار گیرد.

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، کانادا و مکزیک مهم‌ترین همسایه‌های امریکا هستند که بیشترین مرز را با این کشور دارند. در ادامه این گزارش، نام شهروندان کشورهای دیگری نیز به چشم می‌خورد که پس از پایان یافتن زمان اقامت خود در امریکا، هنوز اطلاعاتی از خروج آنها از این کشور به دست نیامده است.

طبق آمار وزارت امنیت داخلی امریکا، پس از کانادا و مکزیک، برزیل سومین کشوری است که تعدادی از شهروندان آن پس از پایان مهلت قانونی، خاک امریکا را ترک نکردند. آن‌طور که در این گزارش آمده، در سال 2016 از مجموع برزیلی‌هایی که به امریکا سفر کرده ‌بودند، آمار خروج 39هزار و 500 نفر اعلام نشده است.

همچنین در ادامه این گزارش آمده است که شهروندان ونزوئلا، بریتانیا و آلمان نیز تمایل چندانی به ترک خاک امریکا ندارند. آن طور که آمار نشان می‌دهد، در سال 2016 در حدود 23هزار و 800 شهروند ونزوئلایی، بیشتر از زمان قانونی اقامت خود در امریکا مانده‌اند که این تعداد در بریتانیا به 23 هزار و 500 نفر می‌رسد. تعداد شهروندان آلمانی هم که پس از اتمام مهلت ویزای خود همچنان در امریکا مانده‌اند به 20هزار و 300 نفر می‌رسد. آن طور که در سایر گزارش‌ها به دست آمده، چین هم‌اکنون یکی از قدرت‌های اقتصادی در جهان است. با این‌ حال اعلام شده که بسیاری از دانشجویان چینی که در خارج از کشورشان تحصیل می‌کنند، به سرزمین خود باز نمی‌گردند. طبق آمار به دست آمده نیز در سال 2016 در حدود 19هزار و 600 چینی که به امریکا سفر کرده‌اند، پس از پایان یافتن مهلت اقامت، خاک این کشور را ترک نکرده‌اند؛ هرچند که این آمار بیشتر از ویزاهای کاری و تفریحی به دست آمده است.

کلمبیا، هند و ایتالیا نیز از آخرین کشورهایی هستند که در این گزارش به آنها اشاره شده است. طبق آخرین آمار به دست آمده در سال 2016، حدود 19 هزار و 500 نفر از کلمبیا به خاک امریکا وارد شده و مهلت اقامت آنها در این کشور به پایان رسیده است، اما هنوز آماری از خروج آنها به دست نیامده است. این آمار در میان مهاجران هندی به 17هزار و 800 نفر می‌رسد و در بین شهروندان ایتالیایی در حدود 16هزار و 400 نفر عنوان شده است.

در واقع می‌توان گفت که این تعداد اعلام شده از طرف وزارت امنیت داخلی امریکا افرادی هستند که مهلت ویزای آنها به اتمام رسیده یا در تایید ویزای خود دچار مشکل شده و باید خاک امریکا را ترک می‌کردند؛ البته همان‌طور که گفته شد از آنجا که این آمار بر اساس ورود و خروج از مرزهای هوایی و دریایی اعلام شده، ممکن است بخشی از این شهروندان به طریق دیگری از خاک امریکا خارج شده باشند.