۰ نفر

اظهارات ترامپ درباره اتحاد علیه ایران

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۹:۱۳
کد خبر: 194794
اظهارات ترامپ درباره اتحاد علیه ایران

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در نشست مشترک کشورهای عربی - اسلامی - آمریکایی با طرح ادعاهایی علیه ایران، خواستار اتحاد و همکاری علیه جمهوری اسلامی شد.

رئیس جمهوری آمریکا عصر یکشنبه در اجلاس کشورهای عربی-اسلامی- آمریکایی با ادعای اینکه اینکه هدف ما تحقق امنیت در خاورمیانه است،‌ گفت: بیشتر قربانیان تروریسم،‌ غیرنظامیان هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فردا، ترامپ در آغاز سخنانش ضمن تقدیر از عربستان و سران کشورهای عربی حاضر در این اجلاس گفت: این اجلاس امنیت همپیمانان ما را تقویت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه فصل جدیدی از روابط میان آمریکا و عربستان را آغاز کردیم،‌ مدعی شد: هدف ما تحقق امنیت و رفاه و آرامش در منطقه است.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: این اجلاس اول راه برای رسیدن به صلح در خاورمیانه است و این مهم می تواند با از بین بردن تروریسم و ایدئولو‍ژی آن حاصل شود.

وی افزود،: تواق میان عربستان و امریکا به ارتش عربستان برای تقویت امنیت در عملیات هایش کمک خواهد کرد.

ترامپ با بیان اینکه بیشتر قربانیان تروریسم،‌ غیرنظامیان هستند،‌ گفت:‌ 95 درصد از قربانیان این پدیده، مسلمانان هستند.

وی با بیان اینکه جنگ تروریسم، جنگ میان خیر و شر است،‌ افزود:‌ آنچه برای ما مهم است تحقق صلح در منطقه و جهان است.

ترامپ ادامه داد: باید با یکدیگر برای مبارزه با تروریسم متحد شویم.‌ باید با سازمان های تروریستی مبارزه کنیم و مبارزه نکردن با تروریسم منجر به شیوع هر چه بیشتر آن می شود.

تکرار ادعاها علیه ایران

رئیس جمهوری آمریکا در بخش دیگری از اظهارات خود افزود: از لبنان تا عراق تا یمن، ایران تروریست‌ها و افراط‌گرایان را تسلیح و تأمین مالی می‌کند. چند دهه است که ایران در شعله فرقه‌گرایی و افراط میدمد.

وی گفت: ایران علنا در مورد کشتار جمعی، نابودی اسرائیل صحبت می‌کند و مرگ بر آمریکا می‌گوید.

ترامپ ادعا کرد: یکی از تراژیک‌ترین و ثبات‌زداترین مداخلات ایران را در سوریه شاهد هستید. اسد به مدد حمایت ایران، جرایم غیرقابل توصیفی مرتکب شده است.

وی افزود: تا زمانی که رژیم ایران حاضر شود تا شریکی برای صلح باشد، همه ملت‌ها باید برای منزوی کردن ایران، با هم همکاری کنند.