۰ نفر

هیچکدام از ۵۰ دیکتاتوری‌ها جرأت برگزاری انتخاباتی مانند ایران را ندارند

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۸:۵۵
کد خبر: 194661
هیچکدام از ۵۰ دیکتاتوری‌ها جرأت برگزاری انتخاباتی مانند ایران را ندارند

تحلیلگر برجسته مسائل بین‌المللی در یادداشتی در ایندیپندنت برگزاری انتخابات آزاد در ایران را تحسین کرده و نوشته ۵۰ دیکتاتوری که با ترامپ دیدار کرده‌اند جرأت برگزاری چنین انتخاباتی ندارند

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، رابرت فیسک، تحلیلگر برجسته مسائل بین‌المللی در یادداشتی در ایندیپندنت برگزاری انتخابات آزاد در ایران را تحسین کرده و نوشته 50 دیکتاتوری که با ترامپ دیدار کرده‌اند جرأت برگزاری چنین انتخاباتی ندارند.

وی نوشته است: «سعودی‌ها هراسان خواهند شد که یک ایرانی معقول در انتخاباتی آزاد برنده شده است که تقریباً هیچکدام از 50 دیکتاتوری که برای دیدار با ترامپ در ریاض گرد هم می‌آیند هیچگاه جرأت برگزاری آن را نخواهد داشت.»

فیسک در بخش دیگری از این مقاله گردهم‌آیی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در ریاض برای ملاقات با ترامپ را «گردهم‌آیی دیکتاتورها و مستبدهای جانی» خوانده است.

وی می‌نویسد غیر از لبنان، تونس و پاکستان تمامی دیگر کشورهای حاضر در نشست ریاض دموکراسی را جوک، فکاهی یا مفهومی بی‌ربط می‌دانند.

رابرت فیسک در بخش دیگری از این مقاله میزان مشارکت انبوه و 70 درصدی مردم ایران در انتخابات ریاست‌جمهوری را با مشارکت 58 درصدی مردم آمریکا در انتخابات سال گذشته مقایسه کرده است.

وی می‌نویسد: «همه چیز به این بستگی دارد که او (روحانی) چه واکنشی به جنون رژیم ترامپ و تمایلش برای حمایت از ماشین جنگی عربستان سعودی با بیش از 100 میلیارد دلار سلاح علیه ایران و متحدان و دوستانش، نشان بدهد.»

فیسک می‌افزاید: «روحانی باید خشنود باشد که پاسخ ایران می‌تواند سیاسی باشد- او دست‌کم خشنود است که می‌داند مشارکت در انتخابات ایران، بر خلاف مشارکت فلاکت‌بار 58 درصدی در آمریکا، 70 درصد بود.»

فیسک تصریح می‌کند: «ایرانی‌ها مردمی سیاسی هستند و انتخابات ریاست‌جمهوری کشورشان را جدی می‌گیرند.»

رابرت فیسک