۰ نفر

تخلیه هزاران نفر در "هانوور" آلمان برای خنثی‌کردن بمب

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۲۰
کد خبر: 192125
تخلیه هزاران نفر در "هانوور" آلمان برای خنثی‌کردن بمب

از حدود ۵۰ هزار نفر از ساکنان شهر "هانوور" در آلمان خواسته شده تا خانه‌های خود را تخلیه کنند تا متخصصان بتوانند پنج بمبی را که مربوط به جنگ جهانی دوم می‌شوند، خنثی کنند.

این عملیات، دومین عملیات بزرگ از این نوع است که در آلمان انجام می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، گزارش‌ها حاکیست خنثی کردن این بمب‌ها بر حدود یک دهم از جمعیت این شهر تاثیر گذاشته است. شمار زیادی از ساختمان‌ها در این شهر از جمله هفت خانه سالمندان، یک کلینیک و کارخانه تولید تایر تخلیه شده‌اند.

مقامات امیدوارند ساکنانی که مجبور به تخلیه خانه‌هایشان شده‌اند تا امشب به محل زندگی خود بازگردند. از ساکنان خواسته شده تا سیستم گاز و برق خانه‌هایشان را خاموش کرده و لوازم ضروری از جمله دارو را با خود بردارند.

برای سرگرمی افرادی که خانه‌هایشان را تخلیه کرده‌اند، برنامه‌های سرگرم کننده‌ای از جمله تورهایی برای بازدید از موزه، فیلم‌هایی برای کودکان و مسابقات ورزشی تدارک دیده شده است.

متخصصان خنثی کردن بمب در ابتدا حدود ۱۳ شیء مشکوک را چک کردند و بر اساس گزارش‌ها تنها پنج مورد از آنها را بمب تشخیص دادند.

به گزارش بی‌بی‌سی، شهر هانوور در جریان جنگ جهانی دوم به شدت از سوی هواپیماهای نیروهای ائتلاف بمباران شد و هزاران نفر در جریان این بمباران‌ها کشته و بخش اعظمی از شهر هم نابود شد. ۹ اکتبر سال ۱۹۴۳، شبی مرگبار برای شهر هانوور بود؛ در این شب ۲۶۱ هزار بمب بر این شهر ریخته شد که این بمباران به کشته شدن ۱۲۴۵ نفر و بی خانمان شدن ۲۵۰ هزار نفر منجر شد.

آخرین بار در روز کریسمس سال گذشته مردم شهر اگسبورگ آلمان مجبورشدند برای خنثی کردن بمب‌های مربوط به جنگ جهانی، خانه‌هایشان را تخلیه کنند. در این شهر پس از آن که یک بمب ۱.۸ تنی در جریان ساختمان سازی کشف شد، ۵۴ هزار سکنه مجبور به تخلیه خانه‌هایشان شدند.