۰ نفر

تقلای عربستان برای نزدیک‌ کردن خود به روسیه

۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۴۹
کد خبر: 190017
تقلای عربستان برای نزدیک‌ کردن خود به روسیه

سرگئی لاوروف و همتای سعودی‌اش امروز (چهارشنبه) در کنفرانس خبری مشترک در مسکو تاکید کردند، موضع دو کشور در قبال مبارزه با تروریسم همسو است.

به گزارش سایت شبکه اسکای نیوز عربی، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در دیدار با عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در مسکو تصریح کرد، تفاهم میان دو کشور در زمینه پرونده‌های بین‌المللی و اوضاع بازار نفت در حال تقویت است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، در حالی که مذاکرات دو طرف بر سوریه، فلسطین و یمن متمرکز بود، لاوروف تصریح کرد: ما تاکید کردیم که دو کشور فرصت برای دستیابی به راه حل برای بحران‌های یمن و سوریه را دارند.

وی افزود، در صورتیکه موضوع سوریه وارد مرحله حساس شود توجه خاصی برای حل سیاسی آن به کار می‌گیریم.

لاوروف افزود:‌ مساله فلسطین باید براساس قطعنامه‌های بین‌المللی و طرح صلح عربی حل شود و ما در این زمینه تلاش می‌کنیم.

جبیر نیز گفت: ما اوضاع یمن، اهمیت ایجاد راه حلی براساس قطعنامه‌های بین‌المللی، طرح شورای همکاری خلیج فارس، و خروجی گفتمان ملی را مورد بررسی قرار دادیم.

وی ادامه داد: از نقش روسیه در قبال مساله فلسطین تقدیر می‌کنیم. دو کشور بر مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم با یکدیگر همکاری می‌کنند.

وزیر خارجه عربستان تصریح کرد، بسیاری از چالش‌های دو کشور را از طریق رایزنی دو طرف حل می‌کنیم. فرصت‌های بزرگی برای تحقق دستاوردهایی میان دو کشور وجود دارد. ریاض همواره به یاد می‌آورد که روسیه اولین کشوری بود که عربستان را به رسمیت شناخت و دو طرف روابط تاریخی و انسانی دارند و منافع مشترکی را در زمینه سیاسی دنبال می‌کنند.