۰ نفر

کره شمالی یک شهروند آمریکایی دیگر را بازداشت کرد

۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۶:۴۸
کد خبر: 189489
کره شمالی یک شهروند آمریکایی دیگر را بازداشت کرد

این سومین شهروند آمریکایی تحت بازداشت در کره شمالی محسوب می شود. هنوز دولت کره شمالی رسما دستگیری این شهروند آمریکایی را تایید نکرده است. این اتفاق همزمان با تنش شدید میان پیونگ یانگ و واشنگتن صورت گرفته است.

خبرگزاری یونهاپ کره‌ جنوبی گزارش داد، کره شمالی یک شهروند آمریکایی را که در تلاش برای خروج از این کشور با یک پرواز بوده، دستگیر کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، این سومین شهروند آمریکایی تحت بازداشت در کره شمالی محسوب می شود. هنوز دولت کره شمالی رسما دستگیری این شهروند آمریکایی را تایید نکرده است. این اتفاق همزمان با تنش شدید میان پیونگ یانگ و واشنگتن صورت گرفته است.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از چند منبع گزارش داد که این فرد با نام "کیم" اواخر روز جمعه در فرودگاه بین‌المللی شهر پیونگ یانگ در حالی که منتظر سوار شدن به هواپیما بوده دستگیر شده است.

این گزارش تصریح کرده که کیم در دهه 50 زندگی خود و استاد سابق دانشگاه علوم و تکنولوژی یانبیان چین بوده و در برنامه‌های کمک‌رسانی برای کره شمالی فعالیت می‌کرده است.

گزارش شده که این آمریکایی حدود یک ماه در کره شمالی به سر برده تا درباره فعالیت‌های کمک‌رسانی خود مذاکراتی را انجام دهد. هنوز دلیل دستگیری او مشخص نشده است.

یک گروه تحقیق و پژوهش در کره‌ جنوبی به نام "مرکز جهانی پژوهش‌های کره شمالی" اعلام کرد که منابعش در پیونگ یانگ بازداشت این آمریکایی را تایید کرده اند.

همچنین آهن چان ایل، یک فراری از کره شمالی به خبرگزاری فرانسه گفت: از آنجا که کره شمالی هنوز تحقیقاتش را انجام نداده چیزی در این باره نگفته است. برای آنها مهم است که در این مقطع یک شهروند آمریکایی را گروگان بگیرند تا جلوی واشنگتن را از حمله به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بگیرند.

دو شهروند آمریکایی دیگر به نام‌های اوتو وارمبیر و کیم دونگ چول که اولی یک دانشجو و دومی یک کشیش است در حال حاضر در کره شمالی در بازداشت هستند.