۰ نفر

اردوغان: ترامپ کارهایی را که اوباما نتوانست، انجام می‌دهد

۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۴۱
کد خبر: 189067
اردوغان: ترامپ کارهایی را که اوباما نتوانست، انجام می‌دهد

رئیس جمهوری ترکیه گفت، همتای آمریکایی‌اش آنچه را که رئیس جمهوری سابق این کشور نتوانست درباره روحانی در تبعید و مخالف دولت آنکارا انجام دهد، به خوبی انجام می‌دهد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری A NEWS، گفت: بر این باورم که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا کارهایی را که قرار بود باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا درباره فتح‌الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت آنکارا انجام دهد، ادامه داده و به انجام می‌رساند. انتظار دارم که دولت واشنگتن تصمیم‌های درستی را برای جلوگیری از فعالیت‌های یک سازمان تروریستی از سوی گولن در پنسیلوانیا اتخاذ کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، رئیس جمهوری ترکیه همچنین گفت: این رهبر تروریستی در آمریکا ساکن است. آمریکا متحد استراتژیک ترکیه محسوب می‌شود و این نه تنها برای من بلکه برای تمام مردم ترکیه ناراحت کننده است. دولت آمریکا باید کاری کند و او را برای پاسخگویی به تمامی کارهایی که انجامشان داده، احضار کند.

به گفته دولت ترکیه، سازمان تروریستی فتح‌الله و رهبر آن مسئول کودتای نافرجام 15 ژوئیه سال گذشته میلادی علیه دولت آنکارا است که 249 کشته و قریب به 2200 زخمی برجای گذاشت.

رئیس جمهوری ترکیه قرار است 16 و 17 می سال جاری میلادی به آمریکا برود و استرداد گولن در کنار مسائل مربوط به عراق و سوریه در راس صحبت‌های مقام‌های ارشد دو کشور قرار دارد.