۰ نفر

نماینده آمریکا در سازمان ملل: روی ایران تمرکز کنید

۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۴۴
کد خبر: 189059
نماینده آمریکا در سازمان ملل: روی ایران تمرکز کنید

نماینده آمریکا در سازمان ملل ضمن تاکید بر تمرکز نکردن شورای امنیت بر موضوع رژیم صهیونیستی و فلسطین گفت: در ازاء تمرکز خود را روی ایران قرار دهید.

به گزارش سی‌بی‌اس نیوز، نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل روز پنج‌شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل که کشورش ریاست دوره‌ای آن را به مدت یک ماه برعهده دارد، تلاش کرد توجه و تمرکز اعضای شورا را از اسرائیل به ایران تغییر دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، هیلی در سخنان خود با تکرار ادعاهای واشنگتن علیه کشورمان گفت:  اگر درباره مناقشه خاورمیانه صادقانه صحبت کنیم، باید درباره مجرم اصلی، ایران و شریک شبه نظامی‌اش حزب‌الله صحبت کنیم. آنها چندین دهه‌ است که در کل خاورمیانه با اقدامات خود این منطقه را بی‌ثبات کرده‌اند و این اقداماتشان در حال گسترش است.

وی در این نشست که روی موضوع خاورمیانه متمرکز بود، از اعضای شورای امنیت خواست تا به جای موضوع قدیمی اسراییل-فلسطین به سوریه، عراق، لیبی و لبنان هم بپردازند.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که سیاست‌های مداخله‌جویانه و تفرقه‌افکنانه واشنگتن و متحدانش به‌ویژه در منطقه عامل اصلی بی‌ثباتی و ناآرامی در منطقه و در نتیجه آن، وقوع جنگ و خونریزی در کشورهایی همچون سوریه، عراق، یمن و نقاط دیگر است. اما این کشورها و در راس آنها آمریکا تلاش می‌کنند تا با مقصر جلوه دادن ایران، توجه جامعه بین‌الملل را از این حقایق آشکار منحرف کنند.