۰ نفر

توقف پرواز هواپیماهای چین به کره شمالی

۲۵ فروردین ۱۳۹۶، ۱۸:۲۶
کد خبر: 187740
توقف پرواز هواپیماهای چین به کره شمالی

با بالا گرفتن تنش ها و انتشار گزارش هایی مبنی بر احتمال وقوع درگیری نظامی میان آمریکا و کره شمالی، چین پرواز هواپیماهای مسافربری خود به کره شمالی را سه روز دیگر متوقف می کند.

ناوگان هوایی «ایرچاینا» اعلام کرده است که از روز دوشنبه 28 فروردین ماه جاری تمامی پروازهای هواپیماهای مسافربری این کشور به مقصد کره شمالی متوقف خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «ایرچاینا» تنها خط هوایی است که بین پکن پایتخت چین و پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی پرواز برقرار کرده است و به نظر می رسد چین به لحاظ نگرانی های امنیتی چنین تصمیمی گرفته است.

هیچ دلیلی برای توقف این پروازها ذکر نشده است اما قبل از این گفته شده بود که شمار مسافرانی که از این پروازها استفاده می کنند، ‌کاهش یافته است.

با این وصف طبیعی است که با اوج گرفتن تنش ها در منطقه، چین که روابط بسیار نزدیکتری با کره شمالی دارد چنین تدابیری اتخاذ کند.

اعلام توقف پروازها دقیقا ساعاتی پس از آن صورت می گیرد که «وانگ یی» وزیر خارجه چین گفت که احتمال دارد هر لحظه درگیری و جنگی در شبه جزیره کره آغاز شود.

وی گفت که تنش ها شدت گرفته است و این احساس بوجود آمده است که هر لحظه احتمال می رود درگیری در منطقه شروع شود.

او تاکید کرد که البته اگر جنگی شروع شود همه متضرر خواهند شد و نبرد نظامی در این منطقه برنده نخواهد داشت.

او این مطلب را پس از آن اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد که واشنگتن خود به مشکل کره شمالی رسیدگی می کند.

همچنین برخی گزارش ها حاکیست که چین در چارچوب اجرای تحریم های شورای امنیت سازمان ملل، تمامی کشتی های زغال سنگ کره شمالی را که وارد این کشور شده بود، بازگرداند و اجازه تخلیه بار را به خدمه آنها نداد.

چین پیشتر اعلام کرده بود که در طول سال 2017 هیچ محموله زغال سنگی را از کره شمالی در راستای اجرای تحریم های بین المللی، خریداری نمی کند.