۰ نفر

برگزاری مذاکرات سه‌جانبه وزیران خارجه ایران، روسیه و سوریه

۲۵ فروردین ۱۳۹۶، ۱۵:۲۷
کد خبر: 187723
برگزاری مذاکرات سه‌جانبه وزیران خارجه ایران، روسیه و سوریه

وزیران خارجه ایران، روسیه و سوریه روز جمعه در نشستی با هدف هماهنگی درباره آخرین تحولات سوریه در مسکو گرد هم آمدند.

در پی حوادث اخیر در سوریه از جمله حادثه خان شیخون و حمله موشکی آمریکا به سوریه و اقدامات یک جانبه‌ای که آمریکا علیه این کشور انجام داد و همچنین افزایش نگرانی در مورد بحرانی‌تر شدن مسائل سوریه و منطقه، وزیر امور خارجه کشورمان در چند روز گذشته دیپلماسی تلفنی فعالی داشت و با تعداد زیادی از همتایانش در کشورهای مختلف به صورت تلفنی در ارتباط با مسائل سوریه و منطقه رایزنی کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، درهمین چارچوب محمدجواد ظریف گفت‌وگوی مفصلی با سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و وزیران خارجه برخی از کشورهای اسلامی و اروپایی داشت. هم‌چنین با ولید معلم وزیر خارجه سوریه نیز گفت‌وگو و رایزنی کرد.

در چند روز اخیر تصمیم بر این گرفته شد که اجلاس مشترک وزیران خارجه ایران، سوریه و روسیه روز جمعه در مسکو برگزار شود. در این اجلاس مشترک آخرین تحولات سوریه، وضعیت میدانی آن منطقه و هم‌چنین آن چه در سوریه اتفاق افتاده بررسی خواهد شد و وزیران خارجه در ارتباط با بررسی راهکارها جهت کاهش تنش و بحران در این منطقه رایزنی و گفت‌وگو خواهند کرد.

این نشست در حالی در مسکو انجام می‌شود که رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه هفته جاری در سفری کوتاه به مسکو با همتای روس خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار وزیر خارجه آمریکا در راستای تحولات اخیر در رابطه با سوریه و حمله یک‌جانبه آمریکا به خاک سوریه انجام شد.