۰ نفر

۶۷ نظامی ترکیه در سوریه کشته شدند

۲۳ فروردین ۱۳۹۶، ۱۷:۲۶
کد خبر: 187406
۶۷ نظامی ترکیه در سوریه کشته شدند

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خود در بین طرفدارانش در استان شانلی اروفه در جنوب این کشور گفت که 67 نظامی ارتش ترکیه در عملیات موسوم به "سپر فرات" در شمال سوریه کشته شدند.

رئیس جمهور ترکیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که ۶۷ نظامی ترکیه در عملیات این کشور در شمال سوریه کشته شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خود در بین طرفدارانش در استان شانلی اروفه در جنوب این کشور گفت که 67 نظامی ارتش ترکیه در عملیات موسوم به "سپر فرات" در شمال سوریه کشته شدند.

بن علی یلدریم نخست وزیر ترکیه در 29 ماه مارس گذشته پایان عملیات سپر فرات را اعلام کرد. این عملیات در 24 اوت سال 2016 میلادی با نقض حاکمیت سوریه و ورود نیروهای ترکیه به آن آغاز شد.

گروه مسلح موسوم به "ارتش آزاد سوریه" و مخالف دولت این کشور، در کنار نیروهای ترکیه در این عملیات شرکت داشتند.

دولت سوریه با محکوم کردن این اقدام ترکیه، خواستار پایان دادن آنکارا به نقض حاکمیت ملی سوریه شده بود.

اردوغان گفت که بیش از 500 نفر از عناصر ارتش آزاد نیز در عملیات سپر فرات کشته شدند.

رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی امروز خود تصریح کرد که اگر به گفته او "سازمان های تروریستی از مناطق مجاور مرز ترکیه دور نشوند، عملیات نیروهای ترکیه در خارج از مرزهای این کشور ادامه خواهد یافت".

اردوغان افزود: "هرگز به سازمان های تروریستی اجازه نخواهیم داد که پرچم های خود را در نزدیک مرز ما بالا ببرند؛ صرف نظر از اینکه نام این سازمانها چه باشد؛ خواه می خواهد داعش یا حزب اتحادیه دموکرات یا حزب کارگران کردستان".

وی گفت: "بسیاری از کشورهای غربی و سازمان های تروریستی با جدیت در تلاش برای مانع تراشی در مسیر پیشرفت ترکیه در همه زمینه ها هستند. غرب و تروریست ها تلاش می کنند که ملت ترکیه را به رد تغییرات قانون اساسی سوق دهند که همه پرسی درباره انها در 16 ماه جاری میلادی انجام خواهد شد".