۰ نفر

روسیه توقف همه همکاری‌های نظامی با آمریکا در سوریه را اعلام کرد

۱۸ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۳۸
کد خبر: 186337
روسیه توقف همه همکاری‌های نظامی با آمریکا در سوریه را اعلام کرد

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در پی تجاوز آمریکا به روسیه، تمامی همکاری های نظامی واشنگتن و مسکو دراین کشور را متوقف کرد.

وزارت خارجه روسیه نیز امروز (جمعه) با تجاوزگر خواندن آمریکا علیه سوریه، خبر داد که توافق نظامی با واشنگتن با هدف جلوگیری از بروز حوادث هوایی در آسمان این کشور را تعلیق کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، خبرگزاری روسیا سگودنیا به نقل از سخنان وزیر خارجه روسیه نوشت: اقدام های امروز آمریکا در سوریه به روابط مسکو و واشنگتن که بدون آن هم تخریب شده بود، ضربه می زند.

وی ادامه داد: روسیه از حمله های موشکی به پایگاه هوایی سوریه در زمینه روابط با واشنگتن نتیجه گیری هایی خواهد کرد. اقدام های (امروز) آمریکا، تهاجم نظامی نیروهای این کشور به عراق را زنده می کند.

وزیر خارجه روسیه اظهار کرد که آمریکا حتی به خود زحمت نداد تا حقیقت حمله شیمیایی اخیر در ادلب ثابت شود و این حمله های موشکی تجاوزگرانه به بهانه ای واهی انجام گرفته است.

وی تاکید کرد: این اقدام آمریکا فقط برای افرادی سودمند است که می خواهند مذاکرات سوری در آستانه و ژنو ناکام بماند و حکومت سوریه با زور سرنگون شود.

آمریکا بامداد جمعه حمله مستقیم موشکی به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه را با موشکباران از دریا آغاز کرد در حالیکه این مقر نظامی یکی از اصلی ترین مراکز فرماندهی عملیات ضدتروریستی در منطقه به ویژه استان حمص است.

پس از حدود 19 ماه عملیات موفقیت آمیز نظامی روسیه و ارتش سوریه که گروههای تروریستی به ویژه داعش و جبهه النصره را زمینگیر کرد و به عقب نشینی واداشت، حمله موشکی آمریکا می تواند موفقیت های مسکو را نیز هدف قرار دهد.

اکنون از بین بردن دستاوردهای ضدتروریستی روسیه و سوریه می تواند هدف اصلی حمله آمریکا باشد، زیرا پیشروی تروریست ها با هدف سرنگونی حکومت بشار اسد، مسکو را در برابر انتخابی سخت قرار خواهد داد که اصلی ترین آن سپرده شدن سوریه به دست تروریست های مورد حمایت چند کشور غربی-عربی از جمله آمریکا است.

نخستین تجاوز مستقیم آمریکا در دوره ترامپ به مواضع ارتش سوریه بامداد جمعه

با شلیک 59 موشک به پایگاه هوایی شعیرات در استان حمص آغاز شد.

این حمله موشکی بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل و کنگره آمریکا و از ناوهای آمریکایی مستقر در دریای مدیترانه و به بهانه حمله شیمیایی به خان شیخون در استان ادلب انجام شده است.

این درحالی است که دولت سوریه بکارگیری هرگونه سلاح شیمیایی را رد کرده است.

ارتش سوریه در شرق استان حمص با گروه تروریستی داعش و در شمال آن با گروه تروریستی جبهه النصره مبارزه می کند.