۰ نفر

محبوبیت ترامپ باز هم کاهش یافت

۸ فروردین ۱۳۹۶، ۲۲:۱۶
کد خبر: 184685
محبوبیت ترامپ باز هم کاهش یافت

نتایج نظر سنجی های نشریه هافینگتن پست نشان می دهد که بدنبال شکست لایحه بهداشتی و درمانی ترامپ محبوبیت او در میان مردم آمریکا باز هم کاهش یافته و میزان حمایت آمریکایی ها از او به 36 در صد رسیده است.

نشریه سیاسی هافینگتن پست روز سه شنبه با انتشار نتایج یک نظر سنجی مشترک با موسس 'یوگاو' نوشته است که بدنبال شکست های پی در پی ترامپ در اجرای وعده های انتخاباتی خود محبوبیت او در میان مردم این کشور و حتی حامیان نیرومند او رو به کاهش شدیدی گذاشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس این نظر سنجی اکثریت مردم این کشور خواستار ادامه تحقیقات اف بی آی در مورد روابط ترامپ با مسئولین دولت روسیه شده اند.

هافینگتن پست یاد آور شده است که آخرین دلیل کاهش محبوبیت ترامپ شکست لایحه بهداشتی و درمانی او بدلیل مخالفت اقشار زیادی از قانونگذاران آمریکایی و از جمله محافظه کاران تند رو این کشور بوده است که محبوبیت او را از 41 درصد در هفته گذشته به 36 درصد کاهش داده است.

57 درصد از شرکت کنندگان در این نظر سنجی که در میان هزار و پانصد تن از رای دهندگان قانونی این کشور صورت گرفته گفته اند ترامپ توانایی انجام وظائف خود در مقام ریاست جمهوری آمریکا را ندارد.

این نظر سنجی دو روز بعد از شکست جنجال برانگیز لایحه بهداشتی و درمانی ترامپ انجام شده است که وی در طول مبارزات انتخاباتی خود وعده به تصویب رساندن آن بعنوان جایگزینی برای اوباما کر را داده و گفته بود که در صد روز اول ریاست جمهوری خود این طرح را به اجرا در خواهد آورد.

ترامپ در نخستین روز های بعد از مراسم سوگند ریاست جمهوری فقط از 46 درصد محبوبیت در میان مردم کشورش برخوردار بود که این میزان در همان زمان پایین ترین میزان محبوبیت یک رئیس جمهوری آمریکا در صد روز اول تصدی او به ثبت رسید و از آن تاریخ تاکنون نیزهمچنان رو به کاهش بوده است.