۰ نفر

تنش این بار میان ترکیه و سوییس بالا گرفت

۶ فروردین ۱۳۹۶، ۱۳:۱۳
کد خبر: 184338
تنش این بار میان ترکیه و سوییس بالا گرفت

اردوغان تهدید کرده است در روابط خود با سراسر اروپا تجدید نظر خواهد کرد و از احتمال برگزاری همه پرسی در مورد ادامه مذاکرات الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا خبر داد.

تلویزیون خبری یورونیوز گزارش داد: آنکارا سفیر سوئیس در ترکیه را در پی تظاهرات ضد اردوغان در برن پایتخت سوئیس، احضار کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، صدها تن به دعوت انجمن های کرد و احزاب سیاسی سوئیس در برابر پارلمان این کشور در برن علیه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تظاهرات کردند. معترضان خواستار رای منفی به همه پرسی شدند که افزایش قدرت برای اردوغان را به همراه خواهد داشت.

یکی از شرکت کنندگان در این تجمع می گوید ما می ترسیم اگر وارد فرودگاه ترکیه شویم با اتهامات واهی دستگیر شویم.

اعضای حزب کارگران کردستان (پ ک ک) که حزبی غیرقانونی محسوب می شود نیز در این تجمع شرکت کردند. اما آنچه خشم آنکارا را برانگیخت پلاکاردی با تصویر اردوغان و یک کلت بود که زیر آن نوشته شده بود« اردوغان را بکشید.»

اردوغان در واکنش گفت سازمان های تروریستی عکسی از من را در خارج از پارلمان سوئیس نشان دادند که در آن یک کلت سر من را هدف گرفته است. این چه نیت و طرز فکری است؟ چطور چنین رفتاری در کشوری مانند سوئیس امکان پذیر است؟

اردوغان تهدید کرده است در روابط خود با سراسر اروپا تجدید نظر خواهد کرد. وی همچنین از احتمال برگزاری همه پرسی در مورد ادامه مذاکرات الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا خبر داد. ترکیه کشورهای اروپایی به ویژه آلمان و هلند را به ممنوع کردن تبلیغات در مورد همه پرسی ترکیه و تشویق به رای منفی متهم کرده است.