۰ نفر

دولت عراق ائتلاف "عراقی، سوری، ایرانی و روسی" تشکیل دهد

۳۰ اسفند ۱۳۹۵، ۱۵:۱۵
کد خبر: 183583
دولت عراق ائتلاف "عراقی، سوری، ایرانی و روسی" تشکیل دهد

نماینده ائتلاف دولت قانونی عراق گفت: جنگ‌هایی که عراق وارد آن‌ها شد نشان داد که چه کشورهایی دوست عراق هستند و دولت عراق باید در مرحله پسا داعش یک ائتلاف نظامی "عراقی، سوری، ایرانی و روسی" تشکیل دهد.

فردوس عوادی، نماینده ائتلاف دولت قانون عراق گفت: با توجه به اتفاقاتی که در عراق، سوریه و منطقه رخ داد دولت عراق باید در همپیمانی نظامیش با آمریکا بازنگری کند؛ آمریکایی که به عراق ضرر زیادی زد و از داعش حمایت‌های زیادی کرد و تلاش کرد تا جنگ به نفع داعش به طول بینجامید و برای تضعیف عراق و سوریه به نفع رژیم صهیونیستی تلاش کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی افزود: جنگ‌هایی که در عراق اتفاق افتاد به ما نشان داد که چه کشورهایی دوست عراق هستند، همچنین نشان داد که آمریکا دوست عراق نیست و تمام شاخصه‌ها نشان دهنده این هستند که آمریکا به همراه ترکیه، عربستان، قطر و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس که گروهک داعش را ایجاد کردند به دنبال ایجاد سازمان تروریستی جدیدی به جای داعش هستند.

وی در ادامه گفت: با توجه به این شرایط عراق برای حفاظت از خود باید با کشورهایی مانند: ایران، روسیه و سوریه که به صورت واقعی از آن حمایت کردند ائتلاف تشکیل دهد.

نماینده ائتلاف دولت قانونی عراق در آخر گفت: نخست وزیر عراق باید به حضور آمریکا در عراق پایان دهد، حضوری که از حالت مستشاری تجاوز کرد و با افزایش پایگاه‌های نظامی شکل اشغال به خود گرفت.