۰ نفر

تکرار اتهام‌زنی پاریس علیه مسکو

۱۶ اسفند ۱۳۹۵، ۲۰:۰۲
کد خبر: 180940
تکرار اتهام‌زنی پاریس علیه مسکو

در ادامه اتهام‌زنی‌های پاریس علیه مسکو در خصوص تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری 2017، رئیس‌جمهور فرانسه امروز بار دیگر مسکو را به استفاده از تمامی ابزارها برای نفوذ بر افکار عمومی فرانسویان در آستانه انتخابات متهم کرد.

در ادامه اتهام‌زنی‌های بی‌‌اساس پاریس علیه مسکو در خصوص تلاش روسیه برای مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری 2017، رئیس‌جمهور فرانسه امروز طی اظهاراتی با تکرار اتهامات پیشین خود اعلام کرد: «مسکو در راستای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری 2017 از تمامی راه‌ها و ابزارها برای نفوذ بر افکار عمومی و گاها با همان روش‌هایی که اتحاد جماهیر شوروی سابق بکار می‌گرفت، استفاده می‌کند.»

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «فرانسوآ اولاند» امروز دوشنبه در گفت‌وگو با بسیاری از نشریات و رسانه‌های اروپایی اعلام کرد: «روسیه از تمامی ابزارها برای نفوذ بر افکار عمومی استفاده می‌کند. اگرچه ایدئولوژی همان ایدئولوژی دوران اتحاد جماهیر شوروی سابق نیست، اماشیوه‌ها گاهی همان‌ شیوه‌هاست اما با فناوری‌های بیشتر.»

وی افزود: «ما قصد مبالغه نداریم اما باید هشیار باشیم. واقعا روسیه به دنبال چیست؟ آیا در تلاش برای به نفوذ در فضاهایی نظیر اوکراین که پیشتر در اتحاد جماهیر شوروی سابق به آن تعلق داشتند، است؟ مسکو می‌خواهد در حل مناقشات در جهان به ویژه مناقشه جاری در سوریه به نفع خود شرکت کند و از آنجا که خود را یک قدرت می‌داند به دنبال سنجیدن مقاومت ماست.»

اولاند ادامه داد: «از عملیات‌های ایدئولوژیک باید پرده‌برداری شود تا آشکار شود که چه کسانی با هم هستند، چه کسانی توسط چه کسانی تأمین مالی می‌شوند و چرا جنبش‌های راست افراطی کم و بیش به روسیه ارتباط دارند.»

اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه در حالیست که وی روز چهارشنبه گذشته نیز طی جلسه شورای دفاعی فرانسه در کاخ ریاست جمهوری الیزه خواستار بکارگیری تمامی اقدامات و تدابیر لازم در برابر تهدیدهای سایبری در جریان برگزاری روند انتخابات ریاست جمهوری این کشور شد.

دیپلماسی فرانسه طی هفته‌های اخیر اقدام به طرح هشدارهایی در خصوص دخالت روسیه در روند انتخابات ریاست جمهوری فرانسه کرده است؛ اتهامی که مسکو آن را رد کرده و بی‌اساس خوانده است.

به گزارش نشریه فرانسوی «کنر آنشینه»، اداره کل امنیت خارجی فرانسه معتقد است که پدیده‌های مشابه آنچه در روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رخ داد، در خصوص فرانسه نیز اجرا خواهد شد؛ پدیده‌ای نظیر حمایت قاطع روس‌ها از پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات آمریکا.

این نگرانی از سوی فرانسه تا حدی زیاد است که در فاصله چند هفته‌ای باقیمانده تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2017 شورای نظارت ویژه‌ای در این راستا تشکیل شده است.

بر اساس این گزارش، کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) که پیش از این نیز به مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به نفع «دونالد ترامپ» از طریق نفوذ به رایانه‌های حزب دموکرات آمریکا متهم شده بود، هم‌اکنون از سوی بسیار از کارشناسان فرانسوی در مظان اتهام تلاش برای تأثیرگذاری بر نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آتی فرانسه قرار دارد؛ اتهامی که مسکو آن را به شدت رد کرده است.

انتخابات ریاست جمهوری آتی فرانسه طی روزهای 23 آوریل (3 اردیبهشت 96) و 7 ماه می 2017 (17 اردیبهشت 96) برای تعیین سکان‌دار بعدی کاخ الیزه برگزار خواهد شد.