۰ نفر

آمریکایی‌ها به رسانه‌ها بیشتر از ترامپ اعتماد دارند

۵ اسفند ۱۳۹۵، ۲۳:۳۹
کد خبر: 178787
 آمریکایی‌ها به رسانه‌ها بیشتر از ترامپ اعتماد دارند

در حالی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری امریکا رسانه های این کشور را دروغ پرداز و دشمن مردم خطاب می کند، نتایج یک نظرسنجی تازه نشان می دهد که 52 درصد از مردم به رسانه های امریکا بیش از ترامپ اعتماد دارند.

موسسه پژوهشی دانشگاه «کینی پیاک» روز پنجشنبه با انتشار نتایج نظر سنجی اخیر خود در این مورد اعلام کرد، 52 درصد از مردم آمریکا در پاسخ به این سئوال که از میان رئیس جمهوری آمریکا و رسانه های این کشور کدامیک حقایق را با آن ها در میان می گذارند؟ گفته اند در این خصوص به رسانه های کشورشان اعتماد بیشتری دارند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، بر همین اساس فقط 37 درصد از شرکت کنندگان در نظر سنجی به سخنان و وعده های رییس جمهوری امریکا اعتماد دارند.

این موسسه با اشاره به این که اعتماد طرفداران حزب دموکرات آمریکا به صداقت و درستی اخبار رسانه ها نسبت به آنچه که از رییس جمهوری کشورشان می شنوند به مراتب بیشتر از جمهوریخواهان آمریکایی است درصد دموکرات های معتقد به صداقت رسانه ها را 86 و جمهوریخواهان را 32 در صد اعلام کرده است.

این نظر سنجی در حالی انجام شده است که رییس جمهوری آمریکا طیف گسترده ای از رسانه های آمریکایی را دروغ پرداز، عاری از صداقت و دشمن مردم کشورش خطاب کرده است.

ترامپ در حمله به رسانه های آمریکایی پا را از این هم فراتر گذاشته و نتایج نظر سنجی هایی را که چهره ای ناموفق و نامطلوب از او ارائه داده اند بی اساس و ساختگی خوانده است.

موسسه پژوهشی کینی پیاک یکی از اثرات معکوس حملات ترامپ به رسانه های آمریکایی را افزایش محبوبیت این رسانه ها در میان مردم آمریکا دانسته و اضافه کرده است که 90 درصد از شرکت کنندگان در این نظر سنجی از رو در رو قرار گرفتن رسانه ها با رییس جمهوری و مسئولان دولتی برای پاسخگو قرار دادن آن ها حمایت کرده اند.