۰ نفر

حیدر العبادی: در جنگ عراق علیه داعش هیچ نیروی خارجی حضور ندارد

۲ اسفند ۱۳۹۵، ۲۰:۳۳
کد خبر: 178093
حیدر العبادی: در جنگ عراق علیه داعش هیچ نیروی خارجی حضور ندارد

نخست وزیر عراق در دیدار با وزیر دفاع آمریکا در بغداد، عراق را در آستانه لحظات حیاتی و سرنوشت ساز جنگ و آزادی شهرها از چنگ گروه تروریستی داعش دانست و خواستار استمرار حمایت های بین المللی از کشورش شد و در عین حال باردیگر تاکید کرد که هیچ نیروی نظامی خارجی در جنگ علیه داعش حضور ندارد.

حیدرالعبادی و جمیز متیس و هیات همراه وی ، در این دیدار در زمینه های نظامی، امنیتی، جنگ علیه داعش و عملیات آزادسازی بخش غربی موصل بحث و تباد نظر کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، العبادی در این دیدار باردیگر تاکید کرد که در جنگ عراق علیه داعش هیچ نیروی خارجی حضور ندارد و تنها مشاوران نظامی هستند که در اراضی عراق حضور دارند.

وی بر توانایی های عراق در جنگ علیه داعش تاکید کرد و گفت که بر روی زمین، این نیروهای عراقی هستند که می جنگند و پیروزی ها را محقق می سازند.

دراین دیدار وزیر دفاع آمریکا نیز که امروز دوشنبه بدون اعلام برنامه قبلی وارد بغداد شده است، به العبادی گفت که کشورش حمایت کامل از عراق در جنگ علیه تروریسم را ادامه خواهد داد.

وی البته این را هم گفته که واشنگتن در سایر زمینه ها نیز بر ادامه روابطش با بغداد حتی پس از داعش تاکید دارد و در ضمن پیشرفت های ارتش عراق را در دو سال گذشته ستود.

متیس در جریان دیدار از بغداد با وزیر دفاع عراق نیز دیدار و گفت وگو کرده است.