۰ نفر

الجبیر ادعاهای خود علیه ایران را در مونیخ تکرار کرد

۱ اسفند ۱۳۹۵، ۲۱:۰۹
کد خبر: 177856
 الجبیر ادعاهای خود علیه ایران را در مونیخ تکرار کرد

عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان روز یکشنبه در پنجاه و سومین کنفرانس امنیتی مونیخ به ارائه ادعاهایی بی اساس علیه کشورمان پرداخت و در اظهاراتی خصمانه گفت: تهران اصلی‌ترین حامی تروریسم در جهان و یک نیروی بی‌ثبات کننده در خاورمیانه است که می‌خواهد ما را نابود کند.

وزیر امور خارجه عربستان با طرح ادعاهایی خصمانه و بی‌اساس علیه کشورمان گفت:‌ تا زمانی که ایران رفتار خود را تغییر ندهد،‌تعامل کردن با چنین کشوری بسیار سخت است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان روز یکشنبه در پنجاه و سومین کنفرانس امنیتی مونیخ به ارائه ادعاهایی بی اساس علیه کشورمان پرداخت و در اظهاراتی خصمانه گفت: تهران اصلی‌ترین حامی تروریسم در جهان و یک نیروی بی‌ثبات کننده در خاورمیانه است که می‌خواهد ما را نابود کند.

وی در ادامه ادعاهای خود تلاش کرد تا ایران را برای ناآرامی‌های منطقه و جنگ سوریه و یمن مقصر جلوه دهد و تاکید کرد که جامعه بین‌الملل باید خطوط قرمزی روشن برای این اقدامات ایران مشخص کند.

مقامات عربستانی در حالی به طور مرتب ادعاهای بی اساس خود علیه کشورمان را در محافل بین‌المللی مطرح می‌کنند که این کشور خود اصلی‌ترین حامی مالی و ایدئولوژیکی تفکرات فرقه‌گرایانه و تفرقه‌افکنانه است که به ویژه در سال‌های اخیر به ظهور و توسعه گروه‌های تروریستی بزرگ همچون داعش و جبهه النصره منجر شده است. حقایق نشان می‌دهد که آل سعود از هر فرصت و امکانی برای دخالت در امور داخلی دیگر کشورهای منطقه استفاده می‌کند و به طور مستقیم و علنی از گروه‌های مخالف مسلح در سوریه در سال‌های گذشته حمایت کرده است.

همچنین حملات هوایی غیر قانونی این کشور به یمن برای مقابله با حوثی‌ها منجر به کشته شدن هزاران نفر در یمن شامل زنان و کودکان شده است اما مقامات سعودی، ایران را به بی ثبات کردن منطقه متهم می‌کنند. آن‌ها در تلاش‌اند تا با گرفتن انگشت اتهام خود به سمت جمهوری اسلامی توجه جامعه بین‌الملل را از این حقیقت آشکار منحرف کنند تا بتوانند با ادامه حمایت غرب و آمریکا از این جنایات به اهداف غیرانسانی خود برای نفوذ و تسلط در منطقه دست یابند.