۰ نفر

مقامات و حامیان دولت اوباما برای نجات برجام، مایکل فلین را بی‌اعتبار کردند

۲۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۰۳
کد خبر: 177015
 مقامات و حامیان دولت اوباما برای نجات برجام، مایکل فلین را بی‌اعتبار کردند

یک پایگاه آمریکایی به نقل از مقامات نزدیک به کاخ سفید ادعا کرده که مقامات دولت باراک اوباما و حامیانش برای نجات برجام، کارزار خلع «مایکل فلین» مشاور سابق ترامپ را ترتیب دادند.

 «واشنگتن فری بیکن» مطلبی با این عنوان منتشر کرده است: «مقامات (دولت) اوباما و حامیانش کارزار و کمپینی محرمانه و مخفیانه برای برکناری (مایکل) فلین به راه انداختند».

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، این رسانه آمریکایی به نقل از برخی منابع در داخل و خارج از کاخ سفید نوشته که مقامات و حامیان رئیس‌جمهور سابق، برای نجات برجام انتشار سلسله گزارش های خبری به منظور بی اعتبار کردن مایکل فلین را در دستور کار قرار دادند.

به ادعای آنها، استعفای ناگهانی مشاور امنیت ملی ترامپ، در نتیجه کمپین چند ماهه محرمانه «معتمدین دولت اوباما» بوده تا دستگاه امنیت ملی دولت کنونی آمریکا دچار نقص شده و توافق هسته‌ای ایران باقی بماند.

در گزارش این پایگاه آمده است: «این تلاش شامل بن رودز مشاور سابق دولت اوباما و تیم کوچکی از وفاداران اوباما می‌شود کسانی که با انتشار گزارش‌های خبری به منظور از بین بردن اعتبار فلین، در رسانه‌ها طوفان به پا کردند».

در گزارش می‌خوانیم: «این عملیات ابتدا روی بی اعتبار کردن فلین که مخالف توافق هسته‌ای ایران بوده، تمرکز داشت تا در برابر تلاش‌های دولت ترامپ برای افشای جزئیات محرمانه توافق هسته‌ای با ایران مانع ایجاد کند؛ جزئیاتی که برای مدت‌های طولانی توسط دولت اوباما مخفی مانده بود».

 به ادعای این رسانه، ماه‌ها قبل از مراسم تحلیف ترامپ، حامیان اوباما کمپین خود علیه فلین و تیم امنیت ملی ترامپ را آغاز کردند؛ کمپینی که «مخالفان سرشناس انجام دیپلماسی با ایران» را در برمی‌گرفت.

یک عضو داخلی در تیم سیاست خارجی کاخ سفید که نخواسته نامش فاش شود، در این باره مدعی شده که «امروز این بن رودز، نایاک(شورای ملی ایرانیان آمریکا) و ایرانی‌ها هستند که دارند جشن می‌گیرند. آنها می‌دانند که هدف اول(ترامپ)، ایران بود و آنها می‌دانستند که این توافق مقدس کوچکشان قرار بود از بین برود، در نتیجه آنها قبل از اینکه هیچ کدام از آن توافقات(محرمانه با ایران) مشخص و روشن شود، از شر فلین خلاص شدند».

این پایگاه پیشتر گزارش داده بود یکی از اعضای تیم سابق مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران به نام «سید موسویان» و رئیس کنونی نایاک بیش از 30 مرتبه با مقامات کاخ سفید درباره برجام دیدار داشتند.

حالا واشنگتن فری بیکن در گزارشش به نقل از منابع مطلع داخل و خارج از کاخ سفید آورده است: «فلین داشت آماده می‌شد تا بسیاری از جزئیات توافق هسته‌ای(برجام) را که دولت اوباما عامدانه در تلاشش برای حمایت از توافق مخفی کرده بود، علنی کند».

یک منبع ناشناس آمریکایی هم گفته که مایکل فلین حالا و قبل از اینکه کسی بداند ببیند چه اتفاقی در ارتباط با این توافقات محرمانه با ایران می‌افتد، از کاخ سفید کنار رفته است.

این منابع آمریکایی درباره اینکه پس از مایکل فلین، دیگر شخصیت‌های ارشد دولت ترامپ هم هدف کارزاری شبیه به کارزار ضد فلین قرار گیرند.