۰ نفر

آزادی ۱۳ مصری ربوده شده در لیبی

۲۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۹:۱۷
کد خبر: 176880
آزادی ۱۳ مصری ربوده شده در لیبی

نیروهای مسلح مصر با همکاری و هماهنگی فرماندهی کل ارتش لیبی موفق شدند ۱۳ مصری ربوده شده توسط یکی از گروهک‌های مسلح در «أجدابیا» را آزاد کند.

یک مقام مصری از موفقیت نیروهای مسلح مصر برای آزادی 13 تبعه این کشور که توسط یکی از گروهک‌های مسلح در منطقه أجدابیا گروگان گرفته شده بودند، خبر داد و گفت که تماس‌هایی با خانواده‌های آنها و انجام اقدامات لازم جهت بازگرداندن این افراد به کشور صورت گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، نیروهای مسلح مصر همچنین از فرماندهی کل ارتش لیبی به دلیل همکاری سازنده برای پایان دادن به بحران ربوده‌شدگان مصری قدردانی کرد.

سرلشگر «علاء الدین شوقی» معاون وزیر کشور مصر و مدیر امنیت البحیره در این باره اظهار داشت: نیروهای مسلح لیبی با همکاری دستگاه‌های امنیتی مصر موفق شدند 13 مصری که از سوی عناصر مسلح در لیبی ربوده شده بودند، آزاد کنند.

شبکه المیادین به نقل از شوقی گزارش داد که نیروهای مسلح لیبی آزادی این 13 نفر را ابلاغ کرده و اقدامات لازم برای تحویل آنها به مسئولان مصر در حال انجام است.

طی سال‌های اخیر و از زمان سرنگونی رژیم «معمر القذافی» در لیبی در سال 2011 این کشور شاهد خشونت و هرج و مرج است و بارها شهروندان مصری توسط گروه‌های مختلف ربوده شده‌اند.