۰ نفر

ترامپ: حکم ممنوعیت مهاجران تصویب نشود، امنیت نداریم

۲۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۷:۲۶
کد خبر: 175633
ترامپ: حکم ممنوعیت مهاجران تصویب نشود، امنیت نداریم

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در توییت جدیدی اعلام کرد که در صورت تصویب نشدن حکم ممنوعیت مهاجرتی در آمریکا، این کشور هرگز روی امنیت و آرامشی را که مستحق اش است، نخواهد دید.

اگر آمریکا رای مورد نظر برای این پرونده را کسب نکند، همان طور که کاملا واضح است که باید این طور باشد، در آن صورت ما هرگز نمی توانیم از امنیت و آرامشی که مستحق آنیم، برخوردار شویم. امان از سیاست!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حکمی که ترامپ چندی پیش امضا کرد که به موجب آن شهروندان هفت کشور مسلمان اجازه نداشتند وارد آمریکا شوند و سپس یک قاضی فدرال در سیاتل این حکم را لغو کرد، جنجال زیادی به راه انداخت.

در ابتدا محور توجهات به اعتراض در فرودگاه های آمریکا به این حکم و سپس به توییتی از ترامپ که در آن مشروعیت قاضی سیاتل را زیر سوال برد، معطوف شد. 

اکنون برعهده دادگاه استیناف حوزه نهم ایالات متحده است که حکم مهاجرتی ترامپ را برای احیا شدن مورد بررسی و تصویب قرار دهد. 

چنانچه این دادگاه دستور صادر شده از سوی جیمز روبارت قاضی فدرال سیاتل را تائید کند، پرونده به نزد این قاضی ارجاع می شود و وی زمان بیشتری خواهد داشت تا براساس استدلال های کامل تر و مدارک بیشتر و با در نظر گرفتن نکات خوب و بد این پرونده، حکم صادر کند.