۰ نفر

سخنگوی کاخ سفید: ترامپ به شدت خشمگین است

۱۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۵۷
کد خبر: 174485
سخنگوی کاخ سفید: ترامپ به شدت خشمگین است

کاخ سفید از پذیرش توافق مبادله پناهجویان بین آمریکا و استرالیا از سوی دونالد ترامپ خبر داده است.

به گزارش رویترز، کاخ سفید روز پنجشنبه اعلام کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به توافق با استرالیا برای پذیرش پناهجویان پایبند خواهد بود هر چند نسبت به این توافق به شدت ناراحت و خشمگین است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد: این توافق که توسط دولت قبلی آمریکا نهایی شده است، چیزی است که به شدت موجب خشم و ناراحتی ترامپ شده است. او این قرارداد را دوست ندارد.

این در حالی است که ترامپ پنجشنبه در یک پیام توئیتری توافق دولت اوباما با استرالیا برای پذیرش 1250 پناهجو را یک قرارداد احمقانه دانسته است.

روزنامه واشنگتن پست پیش از این از گفتگوی تلفنی تند و پرتنش رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر استرالیا خبر داده است.

واشنگتن پست گزارش داده است که ترامپ این توافق را بدترین قرارداد ارزیابی کرده و استرالیا را متهم به تلاش برای صدور بمبگذاران بعدی در بوستون متهم کرده است.

گفته شده است که این گفتگوی تلفنی برای یک ساعت برنامه ریزی شده بود ولی ترامپ تنها پس از 25 دقیقه به این گفتگو پایان داده است، زمانی که ملکلم ترنبول نخست وزیر استرالیا قصد داشته درباره سایر موضوعات از جمله سوریه صخبت کند.

ترنبول به خبرنگاران گفته است که گفتگوی تلفنی با ترامپ در روز شنبه، صریح و بی پرده بوده وی حاضر به اشاره به جزییات بیشتری نشده است.

واشنگتن پست گزارش داده است که پس از این گفتگوی تلفنی، نخست وزیر استرالیا با عصبانیت گفته است که این بدترین گفتگویی بوده که تاکنون داشته است.