۰ نفر

ترامپ خواستار استفاده از گزینه هسته‌ای شد

۱۴ بهمن ۱۳۹۵، ۱:۱۵
کد خبر: 174305
ترامپ خواستار استفاده از گزینه هسته‌ای شد

رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه از رهبر اکثریت جمهوری‌خواه مجلس سنا خواست برای رفع موانع پیش روی تأیید «نیل گورسچ» به عنوان قاضی دیوان عالی از یکی از ترفندهای کنگره موسوم به «گزینه هسته‌ای» استفاده کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه از رهبر اکثریت جمهوری‌خواه مجلس سنا خواست برای رفع موانع پیش روی تأیید «نیل گورسچ» به عنوان قاضی دیوان عالی از یکی از ترفندهای کنگره موسوم به «گزینه هسته‌ای» استفاده کند. 

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، «دونالد ترامپ»،  بامداد چهارشنبه این قاضی ۴۹ ساله را برای تصدی این سمت که عالی ترین نهاد قضایی ایالات متحده است انتخاب کرد. این انتصاب می‌تواند تا چندین دهه اساسی‌ترین تصمیمات حقوقی ایالات متحده را تحت‌الشعاع قرار دهد.

قطعی شدن انتصاب او به این سمت نیازمند تایید سنای آمریکاست. با این حال سناتورهای دموکرات های درباره صلاحیت او تردید های جدی ابراز کرده اند و برخی از آنها خواستار توقف بررسی این انتصاب در سنا هستند.

دموکرات های سنا می توانند مانع رای دادن به وی شوند زیرا انتصاب گورسچ نیاز به ۶۰ رای مجلس یکصد نفری سنا دارد و این در حالی است که جمهوریخواهان تنها ۵۲ کرسی را در اختیار دارند.